یک میلیارد از طلب‌های وصول شده چند میلیارد دلاری را به سفره‌ها برسانیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 19:50

یک میلیارد از طلب‌های وصول شده چند میلیارد دلاری را به سفره‌ها برسانیم

شماره: 23934
Aa Aa

او گفته انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود.

یحیی صفوی، مشاور فرمانده کل قوا عنوان کرد؛
یک میلیارد از طلب‌های وصول شده چند میلیارد دلاری را به سفره‌ها برسانیم

یحیی صفوی، مشاور فرمانده کل قوا در «همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» گفت:

انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات اقتصادی مردم و جدی‌گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور ممکن می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

از طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه حضور قدرت‌های دریایی نیروهای نظامی ایران در دریاهای مجاور و آزاد تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است اظهار کرد:

صحنه‌های نبرد کنونی و آینده تحت تأثیر پارادایم فناوری در عرصه‌های نظامی قرار دارد و توسعه روزافزون فناوری سبب حرکت نیروهای نظامی به تقویت توانمندی‌های تکنولوژیکی متاثر از نیازمندی‌ها شده است. دریا یک فرصت و یک تهدید است. فناوری یک قدرتی است که هر دو طرف می‌توانند استفاده کنند. تهدیدات آینده علیه ایران دریاپایه و هواپایه است. راهبرد دشمن را باید درست تشخیص دهیم و راهبرد خودمان را باید درست تدوین کنیم و از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در این زمینه بهره ببریم. یکی از فرصت‌ها، افزایش توان نظارت است که با کشف، شناسایی و رهگیری اهداف در سطح دریاها معنا پیدا می‌کند. در پدافند هوایی هم همین معادله برقرار است و اگر بتوانیم به قدرت کشف، شناسایی و رهگیری پرنده‌های نظامی برسیم می‌توانیم توان بازدارندگی را افزایش دهیم. در این حوزه‌ها استفاده از حسگرها و فناوری هوش مصنوعی که به هدایت‌پذیری و سرعت در تصمیم‌گیری منجر می‌شود و کاهش اتکا به کار نیروی انسانی را به همراه دارد که در هوا و دریا بهترین اقدام است تا خطرات احتمالی در این زمینه به صفر نزدیک شود.

وی افزود:

ارتقای قدرت ملی، فراملی و وزن ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران با حضور همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، نظامی در سازمان همکاری شانگهای، بریکس و سایر پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. باید از فرصت حضور تاثیرگذار در سازمان همکاری شانگهای و بریکس استفاده کنیم به خصوص که اکنون روسیه به دلیل جنگ با اوکراین با آمریکا در اختلاف است و چین نیز رقیب اقتصادی آمریکا است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و نقش خود را سازمان‌های همکاری‌ منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقا دهیم.

صفوی با اشاره به اهمیت تدوین سند چشم‌انداز سند برای ایران ۱۴۲۴ اظهار کرد:

سند چشم‌انداز ایران ۱۴۲۴ باید تدوین شود تا به آمایش سرزمینی و جهت‌گیری‌ها کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی برسیم و دولت‌ها مکلف به اجرای آن باشند. تقویت راهبرد دریایی در ابعاد اقتصادی و سیاسی و نظامی را باید مورد توجه قرار دهیم. در سطح هوایی و دریایی باید قدرت خود را افزایش دهیم و البته به تقویت نفوذ فرهنگی و افزایش قدرت اقتصادی هم مثل افزایش قدرت نظامی توجه داشته باشیم و بدانیم افزایش قدرت فقط بعد نظامی ندارد.

صفوی همچنین با اشاره به تاثیر جنگ غزه بر محور مقاومت اظهار کرد:

ممکن است این جنگ اخیر در غزه با بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی اثرات عمیقی بر این منطقه برجای بگذارد اما شکی نیست که در نهایت به پیروزی فلسطین‌ها و تحقق آرمان فلسطینی منجر می‌شود و جبهه مقاومت و کشورهای عضو مقاومت نیز با این جنگ اخیر غزه متحدتر و قدرتمندتر می‌شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان