ماهیت اصلی دستگاه دیپلماسی ایران از جنس جهاد است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 21:20

ماهیت اصلی دستگاه دیپلماسی ایران از جنس جهاد است

شماره: 20752
Aa Aa

دشمنان می‌دانند اگر کوچکترین آسیبی به ما بزنند هرچای دنیا باشند گیرشان می‌آوریم؛ گذرگاه‌های راهبردی جهان در برد پرنده‌های پیشرفته ما است.

بیش از همیشه دامنه قدرت خود را افزایش داده‌ایم؛
ماهیت اصلی دستگاه دیپلماسی ایران از جنس جهاد است

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه گفت:

ما پرنده هایی داریم که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می توانند در هر نقطه ای از اقیانوس در یک شعاع بسیار بلند خیلی از گذرگاه‌های استراتژیک دیگر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد البته ما کسی را تهدید نمی‌کنیم بلکه از منافع ملی خودمان دفاع می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

امروز امن ترین خطوط کشتیرانی خطوطی است که پرچم ایران روی آن قرار داشته باشد زیرا دشمنان می‌دانند اگر کوچکترین آسیبی به ما بزنند هرچای دنیا باشند گیرشان می‌آوریم.

سلامی با بیان اینکه در دنیای امروز یک درهم‌تنیدگی و ادغام بین جنگ و صلح وجود دارد گفت:

معمولاً فضای سیاست خارجی کشور‌ها و روابط بین آن‌ها حالتی غیر بومی دارد. گاهی دوستی‌ها و دشمنی‌ها توأمان می‌شود درحالی‌که معمولاً دستگاه سیاست خارجی یک کشور نهادی است برای تعامل اما گاهی الگو‌های مخاصمه و تعامل غلبه می‌کند و به‌نظر من ماهیت اصلی عمل دستگاه دیپلماسی کشور ما بیشتر از جنس جهاد و در فضای تقابل اتفاق می‌افتد یعنی قلب سیاست خارجی ما در درجه اول دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی ما است و در درجه دوم یک تهاجم سیاسی به قلب سیاست خارجی دشمنان ما است. این فضای غالب و مسلط رفتار ما را در سیاست خارجی شکل می‌دهد به این دلیل که ما متعهدان متحد اندکی داریم و مجبور هستیم که در فضای این آرایش سخت جهانی یک پیکار مستمر دیپلماتیک را در قاعده یک جنگ جهانی مدیریت کنیم بنابراین عمل شما در سیاست خارجی دقیقاً یک جهاد مقدس است و از این نظر می‌توان شما دوستان را افسران پرافتخار این عرصه نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به ارتباط عملکرد شهید سلیمانی با وزارت خارجه عنوان کرد:

قدرت همزاد سیاست است و سیاست بدون قدرت بی اثر است. داشتن تدبیر سیاسی بدون قدرت کافی نیست. کار اصلی سردار سلیمانی ساخت قدرت برای سیاست خارجی ما بود. کشور‌ها با تاریخ و هویت خود زندگی می‌کنند. زخم‌‌های تاریخ برای یک ملت ترمیم نمی‌شوند و افتخارات نیز هرگز در تاریخ پاک نمی‌شوند. کسانیکه که پای قراردادهای نگین را امضا کردند که ملت ما را کوچک کنند هرگز نمی‌توان بخشید.

سلامی گفت:

چون انبساط قدرت داریم دشمن هر جا به ما می‌رسد متوقف می‌شود و ما امروز بیش از همیشه دامنه قدرت خود را افزایش داده‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان