متأسفانه اقلیم کردستان دچار غفلت‌هایی شده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:37

متأسفانه اقلیم کردستان دچار غفلت‌هایی شده است

شماره: 17422
Aa Aa

تهران از عراق انتظار جدی دارد که اجازه هیچ‌گونه حضور مخلّ امنیت جمهوری اسلامی را در مناطق تحت کنترل دولت فدرال و تحت هدایت اقلیم کردستان ندهد.

رئیس جمهور ایران در دیدار وزیر خارجه عراق؛
متأسفانه اقلیم کردستان دچار غفلت‌هایی شده است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفت:

روابط دو کشور فراتر از روابط متعارف همسایگی است و اراده جمهوری اسلامی ایران تحکیم حداکثری این روابط برادرانه است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه تهران و بغداد از امنیت و منافع مشترک برخوردار می‌باشند گفت:

امنیت و منافع تهران و بغداد با یکدیگر پیوند و گره خورده است و دشمنان هرگز نمی‌توانند خدشه و خللی در این رابطه ایجاد کنند. جمهوری اسلامی ایران همواره بر یکپارچگی، تمامیت ارضی و اتحاد همه اقوام و مذاهب در عراق که زمینه‌ساز حفظ ثبات است تاکید کرده و از آن حمایت می‌کند. تهران از کشورهای همسایه به ویژه عراق انتظار جدی دارد که اجازه هیچ‌گونه حضور مخلّ امنیت جمهوری اسلامی ایران را چه در مناطق تحت کنترل دولت فدرال چه در نواحی تحت هدایت اقلیم کردستان ندهد. جمهوری اسلامی ایران برادری خود را نسبت به همسایگان در عمل ثابت کرده و دوست دوران رزم بوده و نه فقط دوست دوران بزم و لذا انتظار داریم کشورهای همسایه نیز نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران با یادآوری پیام یکی از مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق به وی مبنی بر اینکه اگر حاج قاسم سلیمانی نبود اقلیم کردستان نبود اشاره کرد که متأسفانه اقلیم دچار غفلت‌هایی شده است ولی جمهوری اسلامی ایران تحرکات رژیم صهیونیستی را با دقت تحت نظر دارد و همکاری با این رژیم کودک‌کش قابل پنهان کردن نیست و به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم که آنها از طریق هیچ کشوری از جمله عراق امنیت منطقه را به خطر بیاندازند. داعش ساخته دست آمریکا و اسرائیل است و امروز به نیابت از آنها در افغانستان عمل می‌کند. جمهوری اسلامی دوستی خود را با کشورهای همسایه در عمل اثبات کرده است و چند دهه میزبان آوارگان و مهاجران افغان بوده و آنها همانند یک ایرانی از مزیت‌های زندگی در ایران برخوردارند. امنیت عراق باید توسط خود عراقی‌ها تأمین گردد و حضور بیگانگان در عراق امنیت‌ساز نیست.

فواد حسین نیز در این دیدار گفت:

عراق نه تنها خود را همسایه بلکه همپیمان و دوست جمهوری اسلامی ایران می‌داند. سرزمین عراق هرگز جایی برای اقدام علیه امنیت ایران نخواهد بود و آماده همکاری گسترده از جمله در حوزه امنیتی برای جلوگیری از بروز هرگونه تهدید علیه منافع جمهوری اسلامی ایران هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان