مجلس ایران نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:45

مجلس ایران نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد

شماره: 7288
Aa Aa

مجلس ایران می گوید: کوچکترین تهدید را با بالاترین پاسخ جواب می‌دهیم؛ آمریکا فراموش کرده که سپاه مردمی‌ترین نیروهای مسلح در کره زمین است.

در جلسه علنی مجلس اعلام شد؛
مجلس ایران نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا موافقت کردند که به موجب این طرح نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا تروریست اعلام می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، در جلسه علنی مجلس در دستور اول وارد بررسی طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا شد که امیر حسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که علی لاریجانی رئیس مجلس به عنوان طراح صحبت می‌کند که با نظر او قرار شد محمد دهقان نماینده طرقبه در خصوص این طرح صحبت نماید.

دهقان در توضیح این طرح گفت: آمریکا حامی اصلی تروریسم و تشکیل دهنده‌ی گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره است که این برای همه دنیا فاش شده است.

وی با اشاره به اعتراف ترامپ، کلینتون و جان کری به نقش دولتمردان آمریکا در ایجاد داعش گفت: آمریکا حدود ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کرد تا جبهه مقاومت را از بین ببرد اما این اتفاق رخ نداد و بینی آمریکا و کشورهای همپیمان و وهابیت به خاک مالیده شد. این کار به دست مردم سوریه و عراق و نیروهای انقلابی همچون نیروهای حزب الله و کمک مستشاری سپاه انجام شد. سپاه کمک مستشاری کرد اما دولتمردان آمریکا به خصوص ترامپ و پمپئو فکر کردند که فقط از سپاه شکست خوردند حال این که همه ملت‌های منطقه علیه آنها هستند.

نایب رئیس فراکسیون ولایی اقدام آمریکا در برابر سپاه را از روی عجز و ناتوانی آنها دانست و گفت: اقدام آمریکا کار تبلیعاتی بیش نیست که ما از آن دچار مشکل نمی‌شویم. مجلس و دولت انقلابی و همه‌ی مردم در میدان هستیم و ما امروز در مجلس لباس سپاه پوشیدیدم تا حمایت خود را اعلام کنیم و فریاد بزنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دهقان با تاکید بر این که این طرح به امضای هر سه فراکسیون سیاسی مجلس رسیده است گفت: ما معتقدیم که همه نیروهای تحت فرمان آمریکا تروریست هستند لذا طبق این طرح نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا تروریست هستند و کسانی که به آنها کمک کنند به عنوان معاون جرم تروریست شناخته می‌شوند. در این شرایط لازم است دانشمندان و مردم و کنگره آمریکا از زیر بار این ذلت و ننگ دولتمردان این کشور خارج شوند.

کمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان به عنوان مخالف دو فوریت این طرح گفت: آمریکا از صد سال پیش یعنی از ۲۸ مرداد با حمایت از رژیم عراق و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و بعد از آن جنایات بزرگی علیه ایران انجام داد؛ اکنون هم با ایجاد داعش خاورمیانه را به خون کشیده است؛ لذا باید طرحی شدیدتر و کوبنده‌تر علیه آمریکا تهیه شود. این طرح جوابگوی آمریکای جنایتکار نیست.

به گفته‌ی وی، باید طرح‌های قوی‌تر سه فوریتی برای برخورد با آمریکا و مقاومت در برابر این عمل وقیحانه آمریکا ارائه گردد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به عنوان موافق این طرح گفت: تصیمم ترامپ نشانه شکست آمریکا و سیاست‌های این چنینی رژیم استکباری است. ما به آمریکا می‌گوییم از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر! ترامپ تفاوتی با هیتلر ندارد. آنچه توسط ترامپ انجام شده پیامی جز جنگ و خونریزی ندارد.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در یمن و عربستان گفت: آمریکا در ژاپن و بمباران شیمیایی هیروشیما هم جنایت کرد. جای تاسف است که سازمان ملل اقدامی انجام نمی‌دهد.

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید به عنوان دومین مخالف فوریت این طرح گفت: آمریکا با این مصوبه آتش بر عصبانیت و کینه انقلابی مردم ایران و امت جهان اسلام پاشید و نارضایتی و عصبانیت مردم ایران را کامل کرد.

وی افزود: فراکسیون امید هم طرح سه فوریتی را تایید کرده است این طرح دو فوریتی با محوریت فراکسیون ولایی است. وجه مشترک این دو طرح اقدام متقابل نسبت به آمریکا و امضای ۲۵۰ نماینده برای مقابله با آمریکا می‌باشد. دولت ترامپ بعد از برجام از هیچ کینه و عداوتی نسبت به ملت ایران فروگذار نبود و به عنوان مخالفت با دولت شدیدترین تحریم‌ها حتی در حوزه‌ی دارویی را اعمال کرد و در سیل اخیر هم جلوی ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوئیس عمان و کمک‌های خارج از کشور را گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت گام اول را برداشت. مجلس هم طرح دو فوریتی داد. اگر کنگره آمریکا مصوبه رئیس جمهور آمریکا را تایید کرد و در این مسیر روانی قدم گذاشت مجلس هم باید ورود کند.

رحیمی با تاکید بر این که ایران شروع کننده جنگ نخواهد بود، در عین حال گفت: ما کوچکترین تهدید را با بالاترین پاسخ جواب می‌دهیم. سناریوی آمریکا این است که فضای تنش را از حوزه‌ی سیاسی به نظامی ببرد که باید مراقب باشیم. آمریکا تحریک ملت ایران را دنبال می‌کند اما یادش رفته که سپاه مردمی‌ترین نیروهای مسلح در کره زمین است.

رحیمی با تاکید بر این که بی ثباتی منطقه باعث بی ثباتی در کل جهان می شود گفت: آمریکا از توان نظامی ایران هراس دارد که برای پاسخ به این هراس خود حتی حاضر است جهنمی را برای نیروهای آمریکایی خود ایجاد کند که این اوج بی خردی است.

علیرضا ابراهیمی نماینده رامیان به عنوان آخرین موافق گفت: سپاه خار چشم نظام استکباری است چون صدمات زیادی خورده؛ آمریکا و نظام سلطه چشم دیدن قدرت سپاه و جبهه مقاومت را در منطقه ندارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان