مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران قطعنامه تصویب کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:16

مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران قطعنامه تصویب کرد

شماره: 21046
Aa Aa

این قطعنامه مشوق دولت بایدن برای اعمال فوری تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه مقامات و نهادهای مسئول در برابر سرکوب‌ اعتراضات فعلی است.

با تمجید از دلاوری و عرم زنان و مردان معترض ایرانی؛
مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران قطعنامه تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای مرتبط با ناآرامی‌های اخیر در ایران از دولت بایدن خواست که تحریم‌های حقوق بشری بیشتری علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۰ رای موافق‌ و ۱ رای مخالف به تصویب قطعنامه‌ای دو حزبی رای داد که در آن به «تمجیدی از دلاوری، شجاعت و عرم زنان و مردان معترض ایرانی» پرداخته شده است.

در متن این قطعنامه ادعای «آزار و اذیت زنان» با «مقررات مجرمانه زن‌ ستیزانه» مطرح شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین «خواستار پاسخگویی شفاف به خاطر کشتار معترضان» شد.

این قطعنامه مشوق دولت بایدن برای «اعمال فوری تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه مقامات و نهادهای مسئول در برابر سرکوب‌ اعتراضات فعلی» است.

به گزارش ایسنا، ادعای مجلس نمایندگان آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اخیرا در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره امور داخلی ایران، در صفحه توییترش نوشت: کاخ سفید در جایگاهی قرار ندارد که از حقوق بشر دم زند. کشتار حدود ۲ میلیون انسان در افغانستان، عراق، یمن، فلسطین، سوریه و دمیدن در آتش جنگ اوکراین و مانع صلح بودن، از نتایج مداخلات آمریکاست. به اظهارات ریاکارانه پایان دهید. مردم آگاه ایران، دندان زینت شده گرگ‌ها را به خوبی تشخیص داده اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان