مذاکرات وین درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 5:55

مذاکرات وین درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است

شماره: 17058
Aa Aa

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا نیز گفته ما بازی بیایید معامله کنیم را با روسیه انجام نمی دهیم؛ روسیه به دنبال افرایش خواسته‌های خود در مورد برجام است.

جن ساکی، سخنگوی‌ کاخ سفید ادعا کرد؛
مذاکرات وین درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است

جن ساکی، سخنگوی‌ کاخ سفید گفت:

امدواریم تمامی دولت‌های بعدی آمریکا چه دموکرات وچه جمهوری‌خواه به تاثیر «مهلک» خروج از توافق پی ببرند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در یک‌ کنفرانس خبری ادامه داد:

 اگر به چیزهایی که در چند سال اخیر رخ داده نگاه کنید می‌بینید توافق هسته‌ای در اصل در دولت اوباما-بایدن تایید شد و پیش برده شد. وقتی رئیس جمهور قبلی، ترامپ از توافق خارج شد شاهد تاثیر مهلکش بودیم از جمله فقدان اشراف به برنامه هسته‌ای ایران. آن‌ها پیش‌رفت زیادی به سمت دست‌یابی به یک سلاح هسته‌ای داشته‌اند. بنابراین، امیدوار باشیم تمامی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پی ببرند این اقدام چه اشتباهی بوده است و اگر ما به توافق بازگردیم، چیزی که به آن نزدیکیم، اگرچه همیشه جزئیات آخری وجود دارند که باید رویشان کار کنیم، پیامی که به جهان می‌فرستیم این‌ خواهد بود که این اقدام نه تنها در برگیرنده منافع جهانی است بلکه در راستای منافع ملی آمریکاست، فارغ از این که چه کسی در کاخ سفید باشد.

او با بیان اینکه آمریکا و روسیه درباره برجام با یکدیگر همکاری دارند گفت که مذاکرات وین صرفا درباره توافق هسته ای ایران است.

او مدعی شد مذاکرات وین درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است:

با وجود نگرانی های جدی ما در خصوص حمله بی رحمانه ولادیمیر پوتین به اوکراین معتقدیم آمریکا و روسیه دارای تمایل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستند.

پیشتر، ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا  در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود:

روسیه در تلاش است تا خواسته‌های خود را در مورد توافق هسته‌ای ایران افزایش دهد اما ما بازی «بیایید معامله کنیم» را انجام نمی دهیم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا دولت آمریکا تضمین کتبی به روسیه داده است تا همکاری تجاری، سرمایه گذاری یا نظامی مسکو با ایران مشمول تحریم ها نشود پاسخ داد که آمریکا چنین تضمینی به روسیه نداده است. روسیه سعی دارد خواسته های خود را در رابطه با برجام گسترش و افزایش دهد و ما بازی «بیایید معامله کنیم» را انجام نمی دهیم. آمریکا با روسیه «در مقابل» ایران مذاکره نمی کند. روسیه و آمریکا هدف راهبردی مشابه و یکسانی در مورد تلاش برای نجات توافق هسته ای ایران دارند و این هدف اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان