مردم مطمئن باشند اولویت مجلس مسائل معیشتی خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:49

مردم مطمئن باشند اولویت مجلس مسائل معیشتی خواهد بود

شماره: 10336
Aa Aa

محمدباقر قالیباف گفته اولویت ما در نظارت است؛ مردم مطمئن باشند که ما به طور دقیق گزارشات نوبه ای را به آنها ارائه می دهیم.

رئیس قوه مقننه ایران مطرح کرد؛
مردم مطمئن باشند اولویت مجلس مسائل معیشتی خواهد بود

محمدباقر قالیباف، رئیس قوه مقننه ایران در نشست علنی مجلس گفت: خدمت نمایندگان و مردم عزیز در مورد موضوعات اقتصادی تاکید می کنم که مردم عزیز مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است. اولویت ما در نظارت است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، قالیباف تاکید کرد: همانطور که اشاره کردیم نظارت ما از حوزه اقتصادی شروع خواهد شد و کاملا ملموس، شفاف با مسئولان و وزرای دولت و سازمان های ذی ربط که این مسئولیت ها را دارند، نشست هایی برگزار می کنیم. مردم ما مطمئن باشند که ما به طور دقیق گزارشات نوبه ای را به آنها ارائه می دهیم. در عمل این اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات کشور که به آن گرفتار هستیم اصلاح ساختار بودجه کشور است. سالیان سال و چند دهه است که همیشه بودجه با این ساختار، کسری داشته است و این کسری بودجه همیشه با مشکلاتی همراه بوده است و امروز شاهد این نقدینگی لجام گسیخته هستیم و مشکلاتی را فراهم کرده است.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه حتما در دستور کارهای مجلس است. در اولین جلسه با دکتر نوبخت درخصوص موضوع اصلاح ساختار بودجه صحبت شد و ایشان اصلاح ساختار بودجه را به سازمان برنامه و بودجه فرستاد. جزو اولویت های اول مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه است که بتواند به صورت ریشه ای به بخشی از این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، رسیدگی کرده و سروسامان دهد.

وی گفت: حتما در حوزه بازار بورس همه دولت مردان توجه داشته باشند و همکاران هم در کمیسیون اقتصادی تلاش خواهند کرد به بازار بورس عمق دهند. در بازار بورس باید هم عمق بخشی باشد، هم بین تقاضا و عرضه اولویت با عرضه باشد و بازار بورس در حقیقت بتواند در بخش مربوط به تولید، نقدینگی را جذب کند و به سمت نقدینگی به سمت تولید حرکت کند.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: بورس باید در حقیقت کمک تامین مالی تولید باشد. ان شالله که اشتغال و تولید و کنترل تورم را داشته باشیم و تراز عرضه خودمان را در کشور مثبت و قویتر کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: در بحث نظارت در اصل 44 قانون اساسی در قانون رفع موانع تولید برای رونق کسب و کار و بهبود فضای رقابتی در اولویت کاری ماست. در ارتباط با بحث ارز در کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس بانک مرکزی و خود بنده این مطالب را دنبال می کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان