مشکلات اقتصادی و معیشتی معلول حاکمیت اصلاح‌طلبان است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 5:34

مشکلات اقتصادی و معیشتی معلول حاکمیت اصلاح‌طلبان است

شماره: 15084
Aa Aa

کیهان نوشته اگر خاتمی در سال ۷۶ مورد اقبال انتخاباتی قرار گرفت به دلیل این بود که مدت‌ها از سیاست دور بود و مردم خیلی شناختی از وی نداشتند.

در یادداشت روزنامه کیهان آمد؛
مشکلات اقتصادی و معیشتی معلول حاکمیت اصلاح‌طلبان است

روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت:

اگر خاتمی در سال ۷۶ مورد اقبال انتخاباتی قرار گرفت به دلیل این بود که مدت‌ها از سیاست دور بود و مردم خیلی شناختی از وی نداشتند.

به گزارش اسپادانا خبر، در ادامه این یادداشت آمده است:

۲۴ سال بعد (انتخابات اخیر) وقتی خاتمی و گروه‌های اصلاح‌طلب خواستار رأی به همتی و ائتلاف اصلاح‌طلبان برای شورای شهر شدند بیش از ۲/۳ میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری کسب نکردند و در انتخابات شورای شهر تهران نیز نفر اول لیست مورد حمایت آن‌ها ۳۴ هزار رأی به دست‌آورد.

مشکلات اقتصادی و معیشتی بی‌سابقه معلول ۸ سال حاکمیت اصلاح‌طلبان در دولت و همچنین مجلس نهم (از میانه بعد) و مجلس دهم است. مردم به روشنی دیدند که این طیف برخلاف وعده‌ها و فضاسازی‌ها هم اقتصاد را به قهقرا بردند و هم توانمندی علمی کشور در زمینه هسته‌ای را عقب راندند. در همین ماجرای کرونا هم دولت روحانی ضمن سوءمدیریت در زمینه واکسیناسیون تدبیر درستی هم در مقابل سفر‌ها به خرج نداد تا جایی که در روز‌های آخر، شش روز تعطیلی بی‌حساب و کتاب به همراه مجوز سفر‌ها را اعمال کرد که خروجی آن رسیدن قربانیان روزانه به ۷۰۰ نفر در روز بود اما به همت دولت جدید، هم واکسیناسیون در کشور بیش از ۲ برابر شده (یک ماه به اندازه ۷ ماه واکسیناسیون) و هم گسترش بیماری تا حدود زیادی مهار شده است. این در حالی است که مدعیان اعتدال و اصلاحات حتی واردات واکسن را هم به FATF و برجام گره زده بودند.

در موضوع مذاکرات دولت روحانی باید دنبال آمریکا می‌دوید و آن‌ها کارشکنی می‌کردند و اقتصاد و مدیریت هم معطل تغییر خباثت آمریکا بود اما اکنون دولت جدید به مسئولیت‌های مدیریتی خود عمل می‌کند و مذاکرات و برجام را هم در حاشیه این مسئولیت و تنها به شرط مؤثر و مفید بودن و لغو عملی تحریم‌ها دنبال می‌کند بنابراین حال آمریکاست که باید التماس مذاکره بکند.

 درباره دشواری‌های کسب و کار برآمده از دولت مدعی اعتدال و اصلاحات است به نحوی که کشور در زمینه رتبه‌بندی جهانی تسهیل کسب‌وکار در این دوره چند پله سقوط داشت و اتفاقاً با همت مجلس و همراهی دولت در تصویب قانون اخیر، مقرر شده دریافت مجوز به جای چند ماه، ظرف چند روز انجام شود. مدعیان اصلاح‌طلبی در نقد- تخطئه و ملامت و ترور شخصیت دولت جدید اصلاً صبر و طاقت نداشتند به نحوی که حتی پیش از تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهور یا تشکیل دولت جدید، مدعی شدند چرا دولت یا رئیس‌جمهور برای کرونا و اقتصاد و معیشت مردم و... کاری نمی‌کنند. در واقع همه انتقاد‌های انجام نداده در حق دولت روحانی را یک جا نثار، رئیس‌جمهور و دولت جدید کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان