مضحکه است که نام نخست وزیر دوران جنگ گفته نشود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 10:40

مضحکه است که نام نخست وزیر دوران جنگ گفته نشود

شماره: 11366
Aa Aa

او گفته ظاهرا در دید برخی، انقلابی خوب، انقلابی مرده است. می توانید بگویید فلان شخص پریروز خوب بود و امروز بد است اما روزی با هم بوده ایم.

سیدحسن خمینی عنوان کرد؛
مضحکه است که نام نخست وزیر دوران جنگ گفته نشود

سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حسینیه جماران گفت:

خیلی ها می خواستند با دمیدن در منیت ها دیگران را دچار توهم کنند ولی فراموش نکنیم که با همه دسیسه ها و شیطنت ها کسی مثل آقای طالقانی دچار منیت نبود و هرگز نخواست که تقابل کند و هرچه به او گفتند و برایش خواندند نایستاد. گفت پرچم روی دوش امام است؛ چه بهتر که یکی دیگر بار را بردارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، سید حسن خمینی ادامه داد:

چه آدم هایی به عنوان تک تیرانداز رفتند و شهید شدند و اصلا نگفتند من چه کسی هستم. این الآن در وضعیت ما هست؟ خودخواهی و منیت خوره ای است که در جان همه هست.

او گفت:

مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. در جنگ همه بودند و همین رمز توفیق بود. هیچ لزومی ندارد اگر الآن من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است. از اول که شروع می شود لنین و استالین و هفت هشت ده نفر ایستاده اند و پله پله کم می شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می ماند.

وی افزود:

یکی گفته بود ضد انقلاب خوب ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی  انقلابی خوب هم انقلابی مرده است. می توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه با هم بودند. صف های نفت، گاز، کوپن و همه چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهرها شد ولی سرها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: هیچ راهی برای عبور از هیچ بحرانی جز با همراهی مردم میسر نیست و اگر همه با هم باشند هیچ بحرانی توان شکاندن کمر یک ملت را ندارد. همه با هم بودن به این معنی است که همه احساس کنند مالک کشور و انقلاب هستند. اگر این اندیشه را نپسندیدند می توانند آن را عوض کنند. عبور از هر مسیر سختی با همراهی مردم ممکن است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان