معترضان پارلمان عراق را اشغال کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:24

معترضان پارلمان عراق را اشغال کردند

شماره: 18939
Aa Aa

مقتدی صدر خطاب به معترضان گفته پیامتان رسید. فاسدان را به وحشت انداختید. دو رکعت نماز بخوانید و سالم به خانه‌هایتان بازگردید. قیامِ محرم الحرام، قیامِ اصلاح و مخالفت با ستم و فساد است.

هواداران جریان صدربه مقر پارلمان حمله کردند؛
معترضان پارلمان عراق را اشغال کردند

هواداران جریان صدر که همه نمایندگان آن در پارلمان عراق به دستور مقتدی صدر از نمایندگی استعفاء دادند با عبور از منطقه سبز بغداد به مقر پارلمان عراق حمله کردند.

 به گزارش اسپادانا خبر، نیروهای امنیتی نتوانستند مانع از ورود معترضان به پارلمان شوند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق  از تظاهرات کنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند و فوراً از منطقه سبز بغداد را ترک‌ نمایند.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد در واکنش به این اقدام هواداران جریان صدر با صدور  بیانیه ای خطاب به ملت عراق گفت:

ملت عزیز عراق، دغدغه ما حفظ امنیت و سلامت قشرهای مختلف مردم عزیز است. ما هرگز به شما پشت نخواهیم کرد. شما را به هوشیاری در برابر مکر دشمنان و مقابله با هرگونه فتنه و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی و گرفتن فرصت از فرصت‌طلبان و آمادگی برای هر حادثه اضطراری دعوت می‌کنیم.

گزارشهای دریافتی حاکی است مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نیز ساعتی قبل با ارسال پیامی خطاب به معترضان گفت:

پیامتان رسید. فاسدان را به وحشت انداختید. دو رکعت نماز بخوانید و سالم به خانه‌هایتان بازگردید. قیامِ محرم الحرام، قیامِ اصلاح و مخالفت با ستم و فساد است.

پیام مقتدی صدر نشان میدهد که این جریان قصد دارد به تحرکات مشابه در ماه محرم ادامه داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان