موضوع خرید واکسن کرونا برای به زانو درآوردن ایران است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:57

موضوع خرید واکسن کرونا برای به زانو درآوردن ایران است

شماره: 12235
Aa Aa

محمد جواد لاریجانی گفته این مساله اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران و از برنامه‌های اتاق فرماندهی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران عناون کرد؛
موضوع خرید واکسن کرونا برای به زانو درآوردن ایران است

محمد جواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران موضوع خرید واکسن کرونا به ویژه واکسن‌های تولیدی در امریکا را طرحی برای به زانو درآوردن کشورمان دانست و گفت:

این مساله یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

تلقین می‌کنند که واکسن غیرامریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و چون امریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند. این در حالی است که واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند. طرح این مساله اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران است. مسلماً ما به واکسن آنان وابسته نیستیم و خودمان تولید می‌کنیم.

لاریجانی گفت:

پیوستن به اف‌ای تی اف تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان ایران است. اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف بزرگترین حامیان تروریسم هستند به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟ آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟ همه کشور‌هایی که در کشتار ملت یمن دخیل هستند اعم از سعودی ها، امریکایی‌ها، فرانسوی‌ها یا انگلیسی ها، همه عضو اف‌ای تی اف و رکورد دار حمایت از تروریسم اند. اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند. می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.

وی، اف‌ای تی اف را ساز و کاری بسیار بیمار دانست و تصریح کرد:

اگر کسی می‌خواهد نامردی کند و نظرش این است که عضو شویم اما هیچ اطلاعاتی هم ندهیم، مثل کاری که امریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌کنند یعنی عهد کنیم و پایش نایستیم پس چنین پیوستنی، چه کاری است؟ ما که چنین کاری نمی‌خواهیم کنیم.

 
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان