میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی می ایستیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 2:47

میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی می ایستیم

شماره: 15559
Aa Aa

مذاکره ما یک مذاکره نتیجه محور است؛ از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و هم رفع تحریم و هم خنثی سازی آن ها را ذنبال می کنیم.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی می ایستیم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جمع راهپيمايان مراسم ١٣ ابان در سمنان گفت:

مذاکره مدنظر ما یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

همانطوری که گفته ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی میکنیم. مردم ایران همواره اقدامات مداخله گرانه و قلدرمآبانه آمریکاییها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده اند و همواره قدردان پاسخ های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور و ضامن منافع ملت ایران هستند.

او گفت:

از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و هم رفع تحریم را دنبال می‌کنیم و هم خنثی سازی تحریم ها را.

سید ابراهیم رئیسی ادامه داد:

سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست بلکه این دشمنی بیش از ۷۰ ساله است با این تفاوت که در ۳۰ سال اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست‌نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می‌شد اما در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی پایان آمریکا، ملت ایران بوده است.

  •  

او در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سمنان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت:

ما نمی خواهیم به مردم وعده ای بدهیم که عملیاتی نشود بلکه وعده ها به مردم باید عملی شود.

  •  

ابراهیم رئیسی همچنین در جمع مردم سمنان با اشاره به پیشنهاد فعال فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه بی توجهی به ساعات کار بانوان و استفاده از آنان در شیفت‌های کاری شبانه تصریح کرد:

به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به شأن مادری و همسری بانوان بی توجهی شود. لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان سمنان نیز اظهار کرد:

بانک ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند. هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالبات کارگاه و کارخانه ای را تعطیل کند. بانکها می توانند دنبال مطالبات باشند ولی تعطیلی کارخانه ها خلاف سیاست های دولت و کشور است. به هیچ وجه پیگیری مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی تولید و بیکاری کاگران شود. کارگروهی در کشور و استانها فعال شود برای فعالسازی کارخانه هایی که ظرفیت هایشان معطل مانده تا اشتغال ایجاد شود و معاون اول رییس جمهوری نیز در این زمینه نظارت کند. ۴۰ درصد از ظرفیت کارخانه های کشور معطل است که باید ملاحظه شود چرا با وجود زیرساخت کارگران بیکارند و مشکلات اجتماعی ناشی از آن ایجاد می شود.

 

44

وی گفت:

سازمان اداری و روابط سالم ایجاب می کند مسوول پاسخگو باشد و از هر نوع روابط ناسالمی به دور باشد. هر نوع رابطه ناسالم اداری و هر گونه معطلی مردم بدون توجیه را ناصحیح می‌دانیم. مسوولی که نمی داند فردا هست یا نیست باید وظیفه و کار ارباب رجوع را اگر روند زمان‌بر نبود همان روز به سرانجام برساند. اگر این رفت و آمدها باعث توقف کار مردم شود، مناسب نیست. برخی قلم ها تا سه ماه به بهانه جا به جایی مسوولان سازمانی بین دو دولت بر زمین می ماند که شایسته نیست.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان نیز گفت:

آمریکا می‌خواست با فشار حداکثری ملت ایران را با مشکل جدی مواجه کند اما امروز حتی دشمنان مان نیز اعتراف می‌کنند که مقاومت حداکثری ملت ایران فشار حداکثری دشمنان را شکست داده است و امروز موضع جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و موضع دشمنان از هر زمانی ضعیف‌تر است و علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانیم مسیر پیشرفت را سپری کنیم.

 

387

وی گفت:

توجه به حوزه مسائل فرهنگی و مبانی دینی و انقلابی می‌تواند به استکبارستیزی جلوه بیشتری بدهد لذا لازم است در مسیر تبیین مبانی گفتمان استکبارستیزی تلاش مضاعفی انجام شود. مهم‌ترین جلوه استکبارستیزی در حوزه اقتصادی نیز دستیابی به استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان و اتخاذ راهکارهای رونق و رفع موانع تولید است.

او با بیان این‌که «شکل‌گیری دولت اسلامی در گرو توجه به مبانی انقلاب اسلامی است»،گفت:

امروز استفاده از نیروهای صالح و کارآمد، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رفتار جهادی برای رفع مشکلات کشور می‌تواند دولت اسلامی که خواست مردم و مجاهدان در طول تاریخ انقلاب بوده است را محقق سازد. تاریخ ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیروزی و افتخارات و عبرت‌های فراوانی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی برخوردار است که باید در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهیم. همچنین همه این موارد را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان کردند و دولت مصمم است این مسیر را با قوت پیگیری کند.

وی ادامه داد:

دولت در زمینه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

شایان ذکر است سیدابراهیم رئیسی در نهمین سفر استانی دولت سیزدهم از فرودگاه سمنان وارد این استان شد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان