نسبت به وضع حالمان معترضیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 10:34

نسبت به وضع حالمان معترضیم

شماره: 20884
Aa Aa

تیم فوتبالی که هر روز با یک تاکتیک بازی کند می بازد چون دستش را می خوانند| وقتی حاکمان به دنبال جمع کردن ثروت و قدرت باشند حال مردم خوب نیست.

فرد عادل ممکن است هزار برابر یک فاسق اشتباه کند؛
نسبت به وضع حالمان معترضیم

سید حسن خمینی در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(س) و آیین بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:

اگر می خواهید مردم حرفتان را قبول کنند دنیای آنها را بسازید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او ادامه داد:

اگر می خواهید حرفتان برد داشته باشد عمران کنید، بسازید. وقتی حاکمان به دنبال جمع کردن ثروت و قدرت باشند حال مردم خوب نیست. اگر حضرت علی(ع) وظیفه سکوت دارد، حضرت زهرا(س) وظیفه فریاد دارد. هدف ها همیشه یکی است اما اینکه ما چه باید بکنیم الزاما یکی نیست. روش ها فرق می کند. ائمه عصمت دارند اما این 14 نور یکسان عمل نکردند. در زمان واحد با امام واحد روش ها متفاوت است. یکی سکوت می کند، یکی فریاد می زند. ممکن است کسی عادل باشد اما هزار برابر بیشتر از یک فاسق اشتباه کند.

وی با بیان اینکه عدالت ملاک این است که کسی عمدا خطا نکرده است اظهار داشت:

مغلطه ای در سیاست ما هست که تا میگویند {رفتار}این آقا چیست؟ می گویند عادل است در حالی که فرد عادلی هم هست که صد برابر فاسق اشتباه کند. اگر سیدالشهدا(ع) قهرمان است، حسن بن علی(ع) هم قهرمان است چون به وظیفه اش عمل کرد. انسان نباید به روش تعصب داشته باشد؛ هدف مقدس است. روش ممکن است روز به روز فرق کند. تیم فوتبالی که هر روز با یک تاکتیک بازی کند می بازد چون دستش را می خوانند. امام زندگی اش همین جور است. هدف هست ولی روش هایش روز به روز فرق می کند، یک روز صلح است، یک روز جنگ.

وی درباره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:

تمام جوهر وجود آقای هاشمی دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی بود. وظیفه اول همه ی ما دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی است، دفاع از حقانیت جمهوری اسلامی است. گرفتار توجیه ها و تحلیل ها نشویم. باید امروز ساخت، از بن‌بست ها خارج شد. آقای هاشمی به خاطر انقلاب تا پای اعدام رفت. برای انقلاب تا پای زندگی و همه اموالش رفت. ما اگر آقای هاشمی را بزرگ می داریم به خاطر اینکه آقای هاشمی را یک مروج و یک مبین و یک تلاشگر در مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی می‌دانیم. اگر افتخارات جنگ قرار است تقسیم بشود اول مال شهداست و اگر قرار باشد به فرماندهان آن برسد اول از همه آقای هاشمی است. بعد از جنگ قهرمان جنگ شد سردار سازندگی. حتما کسی که 80 سال مبارزه کرده اشتباه دارد ولی مگر می شود قهرمانی های کشور گفت و از آقای هاشمی نگفت؟ کسی که آفتاب را منکر می شود خودش را انکار می کند. آیت الله هاشمی گفت همه ی ما صفر بودیم، یک «یک» باید می آمد مقابل ما قرار می گرفت تا عدد بشویم. امام آمد و همه جریانات را به حرکت درآورد. این تواضع آقای هاشمی عمق ارادتش به امام را نشان می داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان