همه مدیران باید صادق‌الوعد باشند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 9:32

همه مدیران باید صادق‌الوعد باشند

شماره: 14726
Aa Aa

غربی‌ها می‌خواهند گفت‌وگو همراه با فشار و تهدید باشد. ما یک قدم از منافع ملت عقب‌نشینی نمی‌کنیم و برای مذاکره، مذاکره نخواهیم کرد.

 
نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی ابراهیم رئیسی؛
همه مدیران باید صادق‌الوعد باشند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود گفت:

بحث تولید داخلی واکسن کار خوبی است اما برآورد کردیم و متوجه شدیم برای اینکه بتوانیم یک گام برداریم حتماً به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن نیازمندیم. تا امروز ۴۰ میلیون دوز واکسن به طور قطعی تامین شده است و انشاالله تا مرز ۱۰۰ میلیون واکسن از خارج از کشور تامین می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او  ادامه داد:

باید واکسیناسیون به مرز قابل قبولی برسد که این در گرو آن است که ما واردات واکسن خارجی را زودتر دنبال کنیم و دغدغه‌های مردم را در این رابطه به حداقل برسانیم. صف‌های واکسن تقریبا منتفی شده است. واکسیناسیون عمومی در گرو واردات واکسن است.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد:

بنای من این است که با مردم صحبت کنم و درخصوص وعده‌ها گزارش بدهم که البته این صحبت‌ها هم با فعل ماضی باشد نه اینکه با فعل مضارع و مستقبل صحبت کنیم یعنی به مردم بگوییم این کار شده است. نسبت به وعده مسکن، این ایده باید اجرایی شود چراکه ما در هر سال بیش از یک میلیون نیازمندیم قریب به دو میلیون مسکن نیازمندیم به همین خاطر یک میلیون را به عنوان کف گفتیم. این وعده را به صورت مطالعه شده گفتیم. درخصوص مسکن هم دولت یک جایی را خودش می‌سازد و یک جایی را تسهیلات می‌دهد به مردمی که می‌سازند، به انبوه‌سازان، اصلاح بافت‌های فرسوده یا مسکن روستایی، این‌ها اجرایی خواهد شد که می‌تواند مثمر ثمر باشد. 

او با بیان این که طوری تصمیم نمی‌گیریم که مردم صبح از خواب بیدارشده و تازه خبردار شوند گفت:

همه مدیران در همه سطوح باید پاسخگو باشند. یکی از چیزهایی که آسیب دیده اعتماد مردم است لذا همه مدیران باید صادق‌الوعد باشند و تلاش کنند برای صداقت و تحقق وعده‌ها حتی اگر در یک مساله‌ای ممکن نبود و انجام نشد همین را صادقانه برای مردم تشریح کنند و بگویند.

رئیس‌جمهور ایران در خصوص استقرار دولت در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم گفت:

روحیه من گله‌گذاری نیست. دولت‌ها همیشه می‌گویند دولت قبل چه کرد اما عدد و رقم می‌گوید دولت در چه شرایطی مسئولیت را تحویل گرفت. مسئله کالاهای استراتژیک مهم است و من نمی‌خواستم در ابتدای کار مردم را نگران کنم اما الان اقدامات لازم در خصوص کالاهای اساسی انجام شده و الان هیچ نگرانی نداریم و من اول نخواستم مردم را نگران کنم و در ادامه هم به همین شکل حرکت خواهیم کرد. 

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد:

«به همه سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و ایرانیان خارج از کشور می‌گویم ایران امن قابل پیش‌بینی برای رشد اقتصادی آمادگی سرمایه‌گذاری‌های کلان را دارد و دستگاه‌ها برای جذب سرمایه‌ها آماده‌اند.»

او با اشاره به گفت و گوهای هسته ای گفت:

بدنبال مذاکره نتیجه‌محور هستیم. در مذاکره به دنبال رفع تحریم خواهیم بود. غربی‌ها می‌خواهند گفت‌وگو همراه با فشار و تهدید باشد. ما یک قدم از منافع ملت عقب‌نشینی نمی‌کنیم و برای مذاکره، مذاکره نخواهیم کرد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان