وضعیت خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت از سال ۱۹۷۳ است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 10:15

وضعیت خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت از سال ۱۹۷۳ است

شماره: 24528
Aa Aa

او گفته پاسخ ایالات متحده به حمله مرگبار هواپیما‌های بدون سرنشین علیه نیرو‌های آمریکایی در اردن می‌تواند چند سطحی و در یک بازه زمانی ادامه‌دار باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده؛
وضعیت خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت از سال ۱۹۷۳ است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن گفت:

وضعیت کنونی در خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت حداقل از سال ۱۹۷۳ است. بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که این یک زمان فوق‌العاده ناآرام در خاورمیانه است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، بلینکن گفت:

«من می‌توانم استدلال کنم که ما حداقل از سال ۱۹۷۳ (زمان "جنگ رمضان" یا "یوم کیپور" اعراب و رژیم صهیونیستی) تاکنون وضعیتی به خطرناکی وضعیتی که اکنون در سراسر منطقه با آن روبرو هستیم ندیده‌ایم.»

او همچنین گفت:

حضور نیرو‌های ما در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد. ما به هر حمله‌ای علیه نیروهایمان، در زمان و مکانی که انتخاب می‌کنیم قاطعانه پاسخ خواهیم داد. ما در هشدار خود به هر کسی که به دنبال سود بردن از درگیری در خاورمیانه است و سعی در گسترش آن دارد بسیار صریح هستیم. پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله‌ای باشد و برای مدتی ادامه یابد. 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز وعده داد که ایالات متحده پس از حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین به پایگاه آمریکایی «برج ۲۲» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن، تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیرو‌های خود انجام خواهد داد حتی در شرایطی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست.

آستین پیش از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پنتاگون گفت:

اجازه دهید صحبتم را با خشم و اندوهم به خاطر مرگ سه سرباز شجاع آمریکایی در اردن و سایر سربازانی که مجروح شدند شروع کنم. رئیس‌جمهور و من حملات به نیرو‌های آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و همه اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده و نیرو‌های خود انجام خواهیم داد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان