وظیفه همه آحاد مردم اطاعت از رهبری است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 19:02

وظیفه همه آحاد مردم اطاعت از رهبری است

شماره: 23766
Aa Aa

او گفته باید بدانیم که چگونه می‌خواهیم با جریان این روزهای حمله به فلسطین مقابله کنیم؛ در جنگ‌ روایت‌ها با خواندن قرآن می‌توان به آنها پاسخ داد.

 

لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس؛
وظیفه همه آحاد مردم اطاعت از رهبری است

لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهارداشت:

یکی از وظایفی که ولی‌فقیه برعهده دارد و باید طبق قانون اساسی انجام دهد تعیین سیاست‌های کلی در نظام براساس ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

رهبر انقلاب در این زمینه تلاش‌های زیادی از دهه 80 تاکنون داشته‌اند تا ریل سیاست‌گذاری کشور بر مبنای دین قرار گیرد لذا وظیفه شرعی و قانونی همه آحاد مردم هم اطاعت از ایشان در این زمینه است. رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی بر عدم منافات این سیاست‌ها با ارزش‌های اسلامی تاکید دارند. عدالت نیز دومین مسئله‌ای است که رهبری در سیاست‌های ابلاغی بر آن تاکید دارند.

وی با بیانر اینکه باید جلوی ظلم گرفته شود و سیاست‌گذار در سیاست‌گذاری و مجری در اجرا به این مهم توجه کند عنوان کرد:

مردم باید طعم عدالت را در اجرای سیاست‌ها بچشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به نظام انتخابات در جمهوری اسلامی و در پیش بودن انتخابات مجلس ‌در پایان سال جاری نیز گفت:

مسلما اجرای سیاست‌ها و قوانین انتخاباتی باید منجر به برقراری عدالت شود. سیاست‌های کلی انتخابات نیز توسط رهبرانقلاب در 18 ماده ابلاغ شده و ایشان چارچوبی کلی تعیین کرده‌اند که با اجرای دقیق آن انتخاباتی عادلانه برگزار خواهد شد.

دژکام با اشاره به نقش ارزش‌های اسلامی در تعیین این سیاست‌‌ها  اضافه کرد:
رهبری در بند نخست این سیاست‌ها در رابطه با حوزه‌های انتخاباتی اعلام کردند که بر مبنای جمعیت، این مهم مشخص شو اگرچه سیاست ابلاغ شده اما هنوز برخی از شهرها باید نوع تقسیم بندی را تغییر دهند و تعداد نمایندگان آنها اضافه شود. باید امکان تبلیغ مساوی برای کاندیداها فراهم شود.رهبری نیز بر مشخص شدن منابع مجاز و حدود هزینه کرد افراد در انتخابات تاکید دارند تا موجب نشود که کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند تخلف کنند. باید بیش از پیش دست‌اندرکاران انتخابات توضیح دهند و تبیین کنند. مطالبه‌‌گران و فعالان فرهنگی نیز نسبت به تبیین سیاست‌های 18 ماده‌ای رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی گفت:

ارتش ما امروز یک ارتش مکتبی، ارزشی، دینی و اسلامی است. از تلاش‌های این بزرگواران در سازمان عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ‌همچنین با بیان اینکه در جنگ‌ روایت‌ها با خواندن قرآن می‌توان به آنها پاسخ داد گفت:

باید بدانیم که چگونه می‌خواهیم با جریان این روزهای حمله به فلسطین مقابله کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان