٢٢ کشور تقاضای خرید پهپادهای ایران را دارند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 4:51

٢٢ کشور تقاضای خرید پهپادهای ایران را دارند

شماره: 19854
Aa Aa

صفوی با بیان این که ارتش امریکا و ناتو فرماندهی جنگ شناختی راه‌اندازی کرده اند گفته میخواهند جوانان ما را از هویت اسلامی و ایرانی جدا سازند.

صحنه جنگ‌های احتمالی لحظه به لحظه تغییر می‌کند؛
٢٢ کشور تقاضای خرید پهپادهای ایران را دارند

سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در پیش نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری دفاع مقدس که با محوریت مخابرات در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد با بیان اینکه صحنه جنگ‌های احتمالی آینده لحظه به لحظه تغییر می‌کند بر هوشمندسازی صحنه جنگ‌های احتمالی آینده و داشتن یک شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه و امن تأکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

گذر زمان و پیشرفت فزاینده فناوری‌های نوین و تنوع اطلاعات سازه‌های تحلیلی و حتی گفتمان کنونی را به چالش کشیده است.

صفوی با بیان اینکه ارتش امریکا و ناتو فرماندهی جنگ شناختی راه‌اندازی کرده است افزود:
جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اذهان و روایت‌های حقیقی تاریخی ثبت شده را به انحراف می‌کشاند و میخواهد جوانان ما را از پیشرفت، از هویت اسلامی و ایرانی جدا سازد و جبهه مقاومت اسلامی را در برابر نظام سلطه تضعیف کند.

وی با بیان اینکه دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ ایران، منطقه و جهان را تغییر داد گفت:

دوران جدیدی آغاز شده و جابجایی در ارکان قدرت آغاز گشته و ما امروزه شاهد نوعی تغییرات بزرگ در فناوری‌های جدید، در ثروت، قدرت و نظم جهانی هستیم که همه افراد در همه کشور‌ها را عمیقا تحت تأثیر قرار خواهد داد. آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود از آنچه که تاکنون تجربه کرده ایم متفاوت خواهد بود گرچه مشابه آن در بسیاری از دوره‌های تاریخی رخ داده است.

او گفت:

فناوری‌های جدید در همه عرصه ها، افزایش سهم در تجارت جهانی، رقبای جدید قدرت در ابعاد اقتصادی و فرهنگی (چین و جهان اسلام)، توان نظامی، حجم ذخایر ارزی، بازار و مراکز مالی و حاکمیت پولی از کلید‌های قدرت است. بازده و بهره وری یا به عبارت دیگر سرانه تولید افراد که عوامل شکل گیری آن، یادگیری، ساخت و اختراع است، افزایش قدرت رسانه و تسلط بر افکار و اذهان عمومی ملت‌ها و وجود رهبران قدرتمند و لایق و مردمی متمدن و متحد با فرهنگ غنی و هویت و اخلاق ممتاز انسانی نیز از کلید‌های قدرت محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مخابرات در جنگ نقش سلسله اعصاب را دارد ادامه داد:

داشتن یک شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه، داشتن ارتباطات امن و پایدار همراه با قابلیت ارسال صوت، ویدئو، متن و تصویر به صورت بلادرنگ و هوشمندسازی و امن‌سازی صحنه نبرد‌های احتمالی آینده از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

او گفت:

امروز در نقطه‌ای قرار داریم که ٢٢ کشور جهان تقاضای خرید هواپیمای بدون سرنشین از ایران دارند.

صفوی گفت: شما همرزمان قدیمی مخابرات، فرماندهان بنیان‌گذار شبکه و سیستم مخابراتی و ارتباطی دفاع مقدس آنچه را که در دوران دفاع مقدس عمل کردید را تبدیل به مقاله، کتاب، دایره المعارف، فیلم و مستندسازی کنید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان