پای طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی ایستاده‌ایم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:09

پای طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی ایستاده‌ایم

شماره: 13937
Aa Aa

برای فرهنگ‌سازی ۱۰ درصد بودجه‌های سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها به حوزه جمعیت و خانواده اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
پای طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی ایستاده‌ایم

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اساتید، نخبگان و تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی مشهد گفت:

باید در برنامه‌ها اولویت‌بندی کنیم و صحبت‌های مقام معظم رهبری، خواسته‌ها و نیازهای مردم را مدنظر قرار دهیم. ۱۹ نماینده حدود ۱۵۰۰ ساعت وقت می‌گذارند تا قانون بنویسند، سپس کمیته تشکیل می‌دهند و آن را در کمیسیون تخصصی بررسی می‌کنند و ۴۵۰۰ ساعت دیگر برای آن وقت می‌گذارند. دیگر چه کار می‌خواهیم کنیم؟ نمی‌توانیم که معجزه کنیم. نباید شلوغ کرد اما واقعا ایستاده‌ایم و در حال انجام کار هستیم‌.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

از بیرون کشور بیش از ۱۳۰ هزار پست در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است گذاشته شده و با آن مخالفت کرده‌اند و شلوغ کردند چراکه نمی‌خواهند این کار انجام شود اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ایم و قانون آن را آماده کرده‌ایم. به صحن مجلس می‌بریم و انجامش خواهیم داد.

امیرحسین بانکی‌پور فرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:

مسائل فرهنگی عرصه عریض و طویلی دارد که نمی‌توان همزمان به تمام قسمت‌های آن وارد شد. هنر، تئاتر، سینما، شعر، مطبوعات، جوانان، زنان و... عرض طویل و عمق حجیمی دارد و کمیسیون فرهنگی اگر می‌خواست در سال اول به تمام آنها بپردازد برخورد سطحی با آنها انجام می‌شد و باید اولویت‌بندی می‌کردیم لذا ما برای چهارسال اولویت‌بندی برنامه‌ریزی کردیم تا در چه سالی به چه موضوعاتی بپردازیم.

او ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی ۱۰ درصد بودجه‌های سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها به حوزه جمعیت و خانواده اختصاص یافته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان