پرونده بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ دوباره بررسی می شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:01

پرونده بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ دوباره بررسی می شود

شماره: 14215
Aa Aa

او همچنین دستور داده هر چه سریع‌تر زمینه آزادی کسانی که در جریان اعتراضات خوزستان صرفاً به خاطر اعتراض تحت نظر قرار گرفته اند فراهم شود.

با دستور محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
پرونده بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ دوباره بررسی می شود

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در محل کار خود با تعدادی از مردم و خانواده‌های محکومان اعتراضات آبان ۹۸ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او در پایان این دیدارها به غلامحسین اسماعیلی، رئیس حوزه ریاست و القاصی، دادستان تهران مأموریت داد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.

محسنی اژه‌ای گفت:

تعدادی از خانواده‌هایی که امروز در این دیدار مردمی با آن‌ها ملاقات کردیم و کسانی که پرونده آن‌ها مشابه پرونده فرزندان آنهاست، شرایط برخورداری از عفو و بخشودگی را دارند.

او به دادستان تهران دستور داد پرونده‌های این نوع محکومان را با فوریت بررسی کند و چنانچه در طول دوره محکومیت حسن رفتار داشته اند و این اطمینان وجود دارد که در صورت آزادی مرتکب جرم نمی‌شوند نسبت به آزادی مشروط و قرارگرفتن آن‌ها در لیست مشمولان عفو اقدام شود.

او همچنین در تماس تلفنی با رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور داد هر چه سریع‌تر زمینه آزادی کسانی که در جریان اتفاقات روزهای اخیر در این استان صرفاً به خاطر اعتراض تحت نظر قرار گرفته اند را فراهم نماید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان