پرونده حمله به سفارت جمهورى آذربایجان محرمانه است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 8:45

پرونده حمله به سفارت جمهورى آذربایجان محرمانه است

شماره: 21279
Aa Aa

او درباره احتمال عفو الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفته عفو معیاری است. در صورت دارا بودن شرایط عفو صورت می گیرد و در غیر آن مشمول عفو نمی شود.

ستايشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛
پرونده حمله به سفارت جمهورى آذربایجان محرمانه است

مسعود ستايشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان واجد محرمانگی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و واجد محرمانگی است. ابعاد و زوایای موضوع با دقت بسیار و به صورت تخصصی در جریان رسیدگی قرار دارد و پس از اتخاذ تصمیمات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

 او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون شکایتی از ناحیه خانواده دانش آموزان قمی که دچار مسمومیت شده‌اند صورت گرفته است؟ گفت:

۳۰خانواده‌ در این باره شکایتی را در دادسرا مطرح کرده‌اند. دادستان، بازپرس، ضابطین و وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی ابعاد و زوایای مطروحه هستند. به جد موضوع را تعقیب می‌کنیم. امروز هم گزارشی به معاون اول قوه قضاییه ارائه شد.

وی در خصوص اقدام قوه قضاییه درباره پخش سریال سقوط بدون دریافت مجوزهای قانونی از طریق پلتفرم فیلیمو گفت:

این موضوع در واحد قضایی مربوطه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح شده و تحت رسیدگی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال عفو الهه محمدی و نیلوفر حامدی نیز گفت:

عفو معیاری است و پرونده‌ها با معیارها تطبیق داده می شود و.و با لحاظ استثنائات تعیین تکلیف خواهد شد. در صورت دارا بودن شرایط عفو صورت می گیرد و اگر غیر این باشد مشمول عفو نمی شود. کار انطباق در حال انجام است. اندکی تا پایان بررسی‌ها تحمل داشته باشید؛ در ایام آتی تعیین تکلیف می‌شوند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه معاون اول قوه قضاییه اعلام کرده تحقیق برخی نمایندگان درباره فولاد مبارکه دقیق نبوده است؟ گفت:

صرف وجود پرونده دلیل بر اثبات آن نیست. نباید به حساب بودن و افتتاح پرونده بگوییم ثابت شده است و باید عناوین پس از اثبات و در مرحله تحقیقات و دادرسی بیان شود و صاحب تریبون ها هم از اظهارات غیر دقیق خودداری کنند.‌ اختلاس یا هر چه که اعلام کردند ممکن است در رسیدگی عنوانش تغییر کند. پرونده مذکور مفتوح و در حال رسیدگی است و نتایج آن اعلام می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان