پوتین ابتکار کره شمالی در بهبود روابط با آمریکا را ستایش کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 12:19

پوتین ابتکار کره شمالی در بهبود روابط با آمریکا را ستایش کرد

شماره: 7434
Aa Aa

کیم جونگ-اون گفته: ملاقاتمان برای توسعه سازنده وتقویت و تحکیم روابط تاریخی و دوستی سنتی بین ملت‌هایمان بسیار مفید خواهد بود.

در نخستین سفر رهبر کره شمالی به روسیه؛
پوتین ابتکار کره شمالی در بهبود روابط با آمریکا را ستایش کرد

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در نخستین سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ملاقات و گفتگو کرد. 

این ملاقات در ساختمان دانشگاهی در شهر بندری ولادی‌وستوک برگزار و در آن رهبران دو کشور در سخنانی به تشریح نتایج این دیدار پرداختند.

رهبر کره شمالی از اینکه رئیس جمهوری روسیه "در زمانی پر مشغله" با این ملاقات موافقت کرده تشکر کرد و گفت که "ملاقاتی مفید" با او داشته است.

کیم جونگ اون خطاب به رئیس جمهوری روسیه گفت: "من پیشتر در نامه‌ای که سال گذشته ارسال داشتم به شما برای پیروزی در انتخابات و اقداماتی که در کشورتان انجام داده‌اید تبریک گفتم اما مایلم بار دیگر برای قبول وظیفه رهبری ملت بزرگ روسیه در جریان انتخابات سال گذشته و برای تلاش‌های مجدانه شما در این سمت به شما تبریک بگویم." وی افزود که "ملاقاتمان برای توسعه سازنده وتقویت و تحکیم روابط تاریخی و دوستی سنتی بین ملت‌هایمان بسیار مفید خواهد بود."

رئیس جمهوری روسیه نیز آنچه را که ابتکار کیم جونگ-اون در راه کاهش تنش در شبه‌جزیره کره و بهبود روابط با آمریکا و کره جنوبی خواند ستود.

وی گفت: "اطمینان دارم که دیدار امروز شما از روسیه به ما کمک خواهد کرد که راه‌های حل وضعیت در شبه‌جزیره کره و نقش روسیه در حمایت از روند مثبت کنونی را بهتر درک کنیم." وی افزود "در زمینه روابط دوجانبه، فرصت‌های بزرگی برای گسترش مبادلات اقتصادی بین ما وجود دارد."

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان