کلانتری: از نظر امام(ره) خوانندگی زنان حرام نبود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:11

کلانتری: از نظر امام(ره) خوانندگی زنان حرام نبود

شماره: 9875
Aa Aa

در نقل قول ذکر شده از طرف امام (ره) به وزیر وقت ارشاد ایران آمده چرا از آواز خواندن خانم ها استفاده نمی کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی؟

با ذکر نقل قولی از سیدمحمد خاتمی؛
کلانتری: از نظر امام(ره) خوانندگی زنان حرام نبود

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در گفت و گو با رسانه عبدی مدیا در ذکر خاطره ای در رابطه با نظر حضرت امام خمینی (ره) درباره آواز خوانی زنان گفت:

آقای خاتمی وزیر ارشاد بودند. بنده وزیر کشاورزی کابینه بودم. ایشان از حضرت امام (ره) مستقیماً برای خود من در دولت نقل کردند که " من جسارت و جراتش را پیدا نکردم (آقای خاتمی الان زنده است. من این موضوع را چند جای دیگر هم نقل کرده ام) آقای خاتمی به بنده گفتند که حضرت امام به من دستور دادند که شما چرا از آواز خواندن خانم ها استفاده نمی کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی.

آقای خاتمی (وزیر ارشاد وقت) گفتند حضرت امام این جمله را دو بار به بنده فرمودند اما من جرات بیان و اجرای آن را نداشتم. منتها حضرت امام (ره) در ادامه فرمودند" خانم هایی که صدای خوبی دارند نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل دهیم".

آقای خاتمی فکر می کنم سال 68 در دولت آقای هاشمی این خاطره را برای من نقل کردند. قبل از اینکه از وزارت ارشاد استعفاء بدهند.

به گزارش اسپادانا خبر، کلانتری تاکید کرده که حضرت امام خمینی (ره) صدای خانم را حرام نمی دانستند در رادیو و تلویزیون ...آقای خاتمی گفتند دستهایم قلم شود. من جرات و جسارت پیدا نکردم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان