گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو و اتوبوس شلوغ نیست؟ | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:56

گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو و اتوبوس شلوغ نیست؟

شماره: 14441
Aa Aa

علم‌الهدی با بیان این که ماسک نزدن حرام و منکر است گفته عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
 گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو و اتوبوس شلوغ نیست؟

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: 

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌مندی است و مردم‌آزاری نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او بیان کرد:

نهی از منکر برای جلوگیری از منکرات است. اگر نمی‌توانید جلوی انجام منکری را بگیرید حداقل نسبت به آن اعلام ناخشنودی کنید که این حداقل شکل انجام نهی از منکر است. در هر زمانی منکر به شکل خاصی در جامعه پدیدار می‌شود و امروز در جامعه ما منکر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا است. در شرایط کنونی ماسک نزدن حرام و منکر است. متخصصین می‌گویند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن باعث ضرر رساندن به دیگران می‌شود و چون اضرار به غیر جایز نیست پس این کار حرام است. عده‌ای که ماسک نمی‌زنند و فکر می‌کنند شهامت دارند باید بدانند این شهامت نیست بلکه تجاهر به معصیت است و شما هم اگر نهی از منکر نکنید در برابر این معصیت بی‌تفاوت هستید. عزیزان مسئول در عرصه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نظارت و با متخلفین برخورد کنند. گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟ مگر این‌ها قابل کنترل نیستند؟ مسئولین باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهند و در هر وسیله‌ای هم ماموری برای نظارت بر فاصله‌گذاری‌ها قرار دهند. مسئولین ما باید در اجرای پروتکل‌های بهداشتی دقت و مراقبت کنند.

علم‌الهدی اضافه کرد:

برادران و خواهران از زدن واکسن نترسید.

او با تشکر از هیئات برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد:

عزاداری برای امام حسین(ع) بالاترین عبادت است،اما عبادت را نمی‌توان با فعل حرام انجام داد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است و با انجام کار حرام نمی‌توان برای این امام بزرگوار عزاداری کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان