گوترش: برای مقابله با موشک‌های بالستیک و هسته ای تلاش می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 4:39

گوترش: برای مقابله با موشک‌های بالستیک و هسته ای تلاش می کنیم

شماره: 8562
Aa Aa

دبیر کل سازمان ملل با غیرقابل قبول خواندن حمله به تاسیاست نفتی آرامکو گفته باید به سمت جلوگیری از درگیری تمام عیار در منطقه حرکت کنیم.

با اشاره به حمله به تاسیسات نفتی عربستان؛
گوترش: برای مقابله با موشک‌های بالستیک و هسته ای تلاش می کنیم

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در سخنان آغاز به کار مجمع عمومی با اشاره به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اعلام کرد: حمله به تاسیاست نفتی آرامکو غیرقابل قبول است و ما باید به سمت جلوگیری از درگیری تمام عیار در منطقه حرکت کنیم و به سمت تعقل برویم تا همه کشورها بتوانند در کنار هم بدون دخالت دیگران زندگی کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، به گفته گوترش، باید تلاش کرد تا دنیا به سمت سیستم عدم اشاعه هسته ای حرکت کند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود: ما در مقطعی حساس به سر می بریم و برای رویارویی با بحران‌ها لازم است تا به سمت دیپلماسی به پیش برویم و برای صلح پایدار سرمایه گذاری کنیم.

در ادامه گوترش به کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل اشاره کرد و گفت: نصف کمک های انسان دوستانه در جهان از طریق سازمان ملل انجام می شود و سازمان ملل سرپناه و دارو به مردم می‌رساند.

گوترش همچنین به مسئله رقابت‌های تسلیحاتی در جهان اشاره کرد و در این ارتباط گفت: برای مقابله با گسترش موشک‌های بالستیک و هسته ای در حال تلاش هستیم. خطرات بسیار جدی وجود دارد و من نگران این هستم که دنیا تبدیل به دو قطب تسلیحاتی شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در ادامه گفت: از تلاش های انجام شده میان امریکا و کره شمالی دفاع می کنم.

گوترش در ادامه سخنان خود همچنین مسائل آب و ه

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان