یک نماینده اصلاح طلب مجلس ایران پس از استخاره ثبت نام کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 2:21

یک نماینده اصلاح طلب مجلس ایران پس از استخاره ثبت نام کرد

شماره: 8840
Aa Aa

محمود صادقی می گوید با توجه به وظیفه انقلابی، شرعی و میهنی و با مشورت، استخاره و تفال به قرآن کریم تصمیم گرفته در انتخابات ثبت نام کند.

می‌خواهند فضای دیکتاتوری در مجلس ایران حاکم باشد؛
یک نماینده اصلاح طلب مجلس ایران پس از استخاره ثبت نام کرد

محمود صادقی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در جلسه علنی مجلس در تذکری خطاب به علی ادیانی نماینده قائم شهر گفت: در مجلس شورای اسلامی برخی برای خود نقش مبصر کلاس و مامور حراست قائل و مراقب هستند کسی خطا نکند و در صورت رخ دادن از الفاظ غیرمودبانه استفاده کرده و مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می‌برند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی خطاب به ادیانی ادامه داد: یکبار قانون اساسی به خصوص فصل ۶ مربوط به قوه مقننه را بخوانید. بنابر اصل ۸۶ قانون اساسی نماینده مجلس شورای اسلامی در مقام ایفای وظایف نمایندگی در بیان اظهارات آزاد است پس اجازه دهید که مجلس آزاد باشد و نمایندگان از آزادی آن استفاده کنند نه این‌که اعضای مجلس خود کمک کنند آزادی از بین رود، به همکاران احترام بگذارید تا حرف خود را بزنند. اگر مجلس شورای اسلامی محل تضارب آرا نباشد اثرگذار نیست. انگار می‌خواهند فضای دیکتاتوری در مجلس حاکم باشد.

وی با بیان طرح این پرسش که آیا نماینده‌ای  را که در اعتراض به رعایت نشدن شان مجلس شورای اسلامی تصمیم به استعفا می‌گیرد باید اینگونه خطاب کرد، آیین‌نامه اجازه استعفا به نماینده داده است. من بعد از اعلام تصمیم ناگهانی مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین دیدم که نظر نمایندگان گرفته نشده است و سران قوا راسا در این باره تصمیم گرفته اند. سپس قرار شد روز یکشنبه پس از از این تصمیم طرح‌هایی مطرح شود اجازه این کار را ندادند.

محمود صادقی در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری انقلاب در جلسه درس خارج فقه با تصمیم سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین موافقت کردند، افزود: ایشان در بیانات خود فرمودند از این طرح حمایت شود مشروط بر آنکه آثار تورمی بر سایر کالاها نداشته و وضعیت کنترل شود.
وی اضافه کرد: ما نمایندگان انتظار داشتیم که آقای لاریجانی اجازه دهند که نمایندگان نظراتشان را مطرح کنند. قطعا نمایندگان با رعایت مصالح کشور و در نظر گرفتن توصیه‌های رهبری طرح‌ها و مطالب خود را بیان می‌کردند. پس درست نبود که اجازه ندهند طرح‌های نمایندگان از جناح‌های مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. این کار شأن مجلس را زیر سوال برد.

عضو فراکسیون امید گفت: در آن زمان احساس کردم که تحقیر شدم و شأن مجلس شورای اسلامی زیر سوال رفت. بنابر این تصمیم به استعفا گرفتم استعفانامه‌ام را نوشتم بعد خواستم پیگیری کنم اما در همان روز در جلسه بعد از ظهر در صحن مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان با من نظر موافق نداشتند و می‌گفتند این کار به مصلحت نبوده و ممکن است به التهابات موجود در کشور دامن بزند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: برخی موکلانم هم از من تقاضا داشتند استعفا ندهم. در برخی سایت‌های ضد انقلاب از استعفایم اینگونه تعبیر کرده بودند که به خیال خام آنها به زمان فروپاشی نظام نزدیک می‌شویم با توجه به این شرایط مصلحت دیدم استعفا ندهم.

صادقی افزود: با توجه به وظیفه انقلابی، شرعی و میهنی با مشورت، استخاره و تفال به قرآن کریم تصمیم گرفتم در انتخابات ثبت نام کنم؛ سوال این است «آیا کاری خلاف شأن مجلس انجام دادم؟»، «چرا تا وقتی که حرف می‌زنیم هجمه‌ای علیه نماینده راه می‌اندازید؟» اینگونه رفتار می‌کنیم که می‌گویند در مجلس ایران نمایندگان مجال صحبت کردن ندارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان