"یکی فدای همه و همه فدای یکی" راز موفقیت ایران است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:02

"یکی فدای همه و همه فدای یکی" راز موفقیت ایران است

شماره: 11014
Aa Aa

حسین سلامی با بیان این که حداقل سی میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می‌برند گفته در جامعه ایران برخلاف غرب گسستگی وجود ندارد.

فرمانده سپاه پاسداران در مراسم روز پزشک؛
"یکی فدای همه و همه فدای یکی" راز موفقیت ایران است

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در مراسم روز پزشک گفت:

در غرب فلسفه پزشکی متکی بر درمان بیماری است اما اینجا پزشکی متکی بر درمان بیمار است. یعنی آن رابطه شفا بخش بین پزشک و بیمار اینجا اتفاق می‌افتد که در شرایط ترس، اعتماد و امید و آرامش ایجاد می‌کند. فلسفه پزشکی در کشور ما متکی بر نجات بیمار است یعنی مواجهه با عشق و دوست داشتنی‌ها که این الگوی موفق است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: پزشکی که به صفحه کامپیوتر نگاه می‌کند و پزشکی که بر چهره بیمار نگاه می‌کند دو تاثیر متفاوت در شفابخشی ایجاد می‌کنند، یکی جامعه گسسته تولید می‌کند، جامعه‌ای که بر اساس رنج، انزوا و جدایی دفاعی است، یعنی نقاط منفصلی از انسان‌ها که هیچ رابطه معنابخشی باهم ندارند و تنها بر اساس ارزش‌های تخصصی عمل می‌شود، این جامعه همان جامعه‌ای است که در غرب می.بینبد. با هجوم بیماری شاهد فروپاشی نظام سلامت بسیاری از کشورهای غربی بودیم با آنکه در دانش و ابزار و تخصص جلوتر بودند ولی در درمان عقب افتادند.

وی افزود: پزشکی که بر اساس دلسوزی عمل می کند و پاسخ عاطفی به رنج بیمار می‌دهد، شفابخش است. درحالی که در غرب می‌گویند دلسوزی افسردگی می‌آورد در حالی که اسلام می‌گوید دلسوزی، نشاط ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد:

بر اساس اعلام نشریه بلومبرگ در آمریکا که بزرگترین اقتصاد جهانی است هم اکنون حداقل سی میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می‌برند. این تفاوت جامعه‌ای است که در آن اسلام تجلی می‌یابد. روح ولایت به عنوان یک حقیقت جاری و همه‌ی زخم‌ها را ترمیم می‌کند و مقاومت ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:در کشورهای غربی جامعه گسسته است، اینجا در ایران گسستگی وجود ندارد و یکی فدای همه و همه فدای یکی و این راز موفقیت ماست که این توفیق امروز دیده می‌شود. همه ملت بر اساس فرمان رهبر بسیج شدند و در عرصه غربالگری دیدید که در هیچ جای جهان چنین پدیده شگفت‌انگیزی را نمی‌توان مشاهده کرد. 

سلامی گفت: اینجا عرصه اقدامات شگفت‌انگیز است، اینجا منفعت اقتصادی بر ابعاد انسانی اولویت ندارد به طوری که همه بیماران و کادر درمان در یک بیمارستان به کرونا مبتلا شدند، ایران در عرصه مبارزه با کرونا درخشید و قضاوت جهان را تغییر داد، پزشکان ایستادند تا جامعه نفس بکشد، ایران تحت تحریم فشرده جهانی است، عملیات روانی از همه نقاط بر علیه او است اما در عرصه جهانی رکورد بزرگ ثبت می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان