۱۴۷ ایرانی در سقوط هواپیمای اوکراین در تهران کشته شدند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 6:04

۱۴۷ ایرانی در سقوط هواپیمای اوکراین در تهران کشته شدند

شماره: 9025
Aa Aa

هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیِف پرواز کرده بود که در حوالی صبا شهر سقوط کرد.

سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛
۱۴۷ ایرانی در سقوط هواپیمای اوکراین در تهران کشته شدند

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیِف پرواز کرده بود پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹نفر خدمه پروازی بوده و بررسی های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

گروههای تجسس و نجات به محل سانحه اعزام شده اند و گروه بررسی سانحه مطابق استانداردهای جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.

سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بیشتر مسافران هواپیمای حادثه دیده اوکراینی اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و مسافرانی با سایر ملیت ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

یرحسین کولیوند،  رئیس اورژانس ایران در این باره اظهار کرد:

یک فروند هواپیما متعلق به هواپیمایی اوکراین در منطقه شاهد شهریار سقوط کرده است. بلافاصله تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند. گفته می‌شود که این هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشته است.

وی ادامه داد:

متاسفانه تمام سرنشینان جان خود را از دست دادند. اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند. از بین ۱۷۹ نفر که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی جان خود را از دست دادند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

سرنشینان هواپیمای پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر را ۷۰ مرد، ۸۱زن و ۱۵بچه تشکیل داده بودند.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان