محبوبیت جو بایدن در آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 11:58

محبوبیت جو بایدن در آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید

شماره: 14505
Aa Aa

مطابق با نظرسنجی موسسه Ipsos میزان رضایت از عملکرد بایدن در افغانستان حتی از جورج دبلیو بوش، صادر کننده دستور حمله به افغانستان نیز کمتر است.

با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و پیروزی طالبان؛
محبوبیت جو بایدن در آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید

محبوبیت جو بایدن، رپیس جمهور دموکرات ایالات متحده پس از به قدرت رسیدن طالبان کاهش یافت و به پایین ترین سطح در دوران هفت‌ماهه ریاست جمهوری او رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، تنها ۴۶ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا نسبت به عملکرد جو بایدن ابراز رضایت کرده اند. پیش‌تر، میزان رضایت‌مندی از عملکرد او ۵۳ درصد اعلام شده بود.

علت کاهش محبوبیت بایدن خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و تصرف افغانستان و کابل عنوان شده است که باعث آواره شدن هزاران غیرنظامی گردیده است.

نظرسنجی موسسه پژوهشی Ipsos نشان داده است که کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد دیپلماتیک و نظامی بایدن در افغانستان دفاع کرده‌ و عملکرد او نسبت به سه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «بدتر» ارزیابی شده است. ۷۵ درصد آمریکایی‌ها از اعزام نیرو به افغانستان برای ایجاد امنیت در این کشور و سرکوب طالبان حمایت کرده‎‌اند. نیمی از پاسخ‌دهندگان نیز خواستار خروج افغانستانی‌هایی شدند که به آمریکا و متحدانش کمک کرده بودند. بیشتر پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۶۸ ساله تاکید کرده‌اند که دولت‌ بایدن و متحدانش باید با برنامه خروج نیروهای خود را از افغانستان کامل می‌کردند. ۵۱ درصد پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند که آمریکا باید حداقل یک‌سال دیگر در افغانستان می‌ماند. ۵۱ درصد نیز عملکرد باراک اوباما و دونالد ترامپ را در جنگ افغانستان تحسین کرده اند.
مطابق با این نظرسنجی میزان رضایت از عملکرد بایدن در مواجهه با افغانستان حتی از جورج دبلیو بوش که دستور حمله به این کشور را صادر کرد نیز کمتر است.

۵۳ درصد پاسخ‌دهندگان بر این باور هستند که ورود طالبان به کابل، نتایج دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان که نزدیک به یک تریلیون دلار هزینه داشت را از بین برده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان