بر حمایت از معترضان سراسر ایران متمرکز هستیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 15:41

بر حمایت از معترضان سراسر ایران متمرکز هستیم

شماره: 20406
Aa Aa

ایران از مردم خود هراس دارد| بر خارج کردن ایران از «کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل» و پاسخگو کردن مقامات سرکوب بی رحمانه اعتراضات متعهد هستیم.

در حال حاضر مذاکرات برجام در دستور کار نیست؛
بر حمایت از معترضان سراسر ایران متمرکز هستیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن ادعا کرد:

ما از ادعاهای ایران مبنی بر غنی سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو آگاهی داریم و می‌دانیم ایران دارای اورانیوم غنی سازی شده قابل توجهی است که استفاده غیر نظامی ندارند و اگر ایران تصمیم بگیرد می تواند آنها را بازهم غنی سازی کرده و به سطح تسلیحاتی برساند.

به گزارش اسپادانا خبر، او مدعی شد ما به صراحت اعلام کرده ایم که اقدامات ایران برای تحت فشار قرار دادن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعضای آن از طریق انجام اینگونه اقدامات تحریک آمیز، ایران را در موقعیتی قرار نمی دهد که اهرم بیشتری به دست‌آورد. اقدامات تشدید کننده هسته ای ایران مخرب است و تنها به هزینه های بیشتر منجر می‌شود. ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مذاکرات برجام در دستور کار نیست و کشورش بر ناآرامی های ایران متمرکز است گفت:

ما بر حمایت از معترضان در سراسر ایران و پاسخگو کردن مقاماتی که مسئول سرکوب بی رحمانه اعتراضات هستند متمرکز هستیم.

وی ادامه داد:

ناآرامی ها به آمریکا ربطی ندارند اما این کشور از مردم خود هراس دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای خارج کردن ایران از «کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل» و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب گفت:

ما نسبت به خارج کردن ایران از این کمیسیون متعهدیم چون واقعا کار درست این است. این نشان می‌دهد که ما در کنار مردم ایران و سراسر جهان ایستاده‌ایم از جمله در کنار گروه‌های جوامع مدنی که خواستار خارج کردن ایران از این کمیسیون سازمان ملل شده‌اند. آمریکا با شرکا و متحدانش در این زمینه همکاری می‌کند تا همراه با اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل از این قطعنامه حمایت کنند و طی رای‌گیری در ۱۴ دسامبر تصویب شود.

او درباره احکام صادر شده برای‌ برخی افراد در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شد:

این احکام برای ترساندن مردمی است که عقاید مخالفی دارند. حکومت ایران باید بداند که جهان نظاره‌گر است. 

پرایس درباره همکاری‌های ایران و آژانس مدعی شد:

ما به وضوح گفته‌ایم که  ایران با تصور این که می‌تواند به نوعی آژانس بین‌المللی یا اعضای آن را بر سر مسئله تحقیقات ادامه‌دار پادمانی تحت فشار قرار دهد خود را فریب می‌دهد. ایران در جایگاهی نخواهد بود که اهرم فشار دیگری با این اقدامات تحریک‌آمیزی که انجام داده است به کار بگیرد. رییس جمهور بایدن به وضوح گفته است که ایران هیچ‌گاه به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

او همچنین ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین را بار دیگر تکرار کرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان