آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:50

آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسید

شماره: 16399
Aa Aa

همزمان ابراهیم رئیسی گفته مسابقات ورزشی و نمایشگاه‌ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛
آمار مبتلایان کرونا به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور را تشریح کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران نیز به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

این گزارش افزوده است:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۴ نفر رسید. یک هزار و ۳۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۱۸ استان ایران در شبانه روز گذشته مرگ و میر صفر و ۱۰ استان نیز فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ داشته‌اند.

  •  

سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد و در این زمینه وزارتخانه‌های مسئول موظفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.

اوبر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در حمل و نقل عمومی تاکید کرد و اظهار داشت:

صیانت از سلامتی مردم در حمل و نقل عمومی به‌ویژه در مترو و هواپیما اهمیت مضاعفی دارد و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های متولی در این زمینه بگونه‌ای باشد که مردم آسیب نبینند. حفظ و بهبود هرچه بیشتر شرایط موجود نیازمند رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار نظارت دقیق توسط دستگاه‌های مربوطه است.

رئیسی بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع به مردم در این زمینه تاکید کرد و گفت:

اطلاع رسانی در زمینه مسایل مربوط به کرونا فقط از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید انجام شود و کسی نباید به عنوان عضو ستاد ملی و یا متخصص در رسانه ملی با طرح نظرات شخصی موجب تشویش در جامعه شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان