در سازمان غذا و دارو با مافیای شکم گنده رو به رو بودیم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:51

در سازمان غذا و دارو با مافیای شکم گنده رو به رو بودیم

شماره: 14701
Aa Aa

او گفته آنها که وزارت بهداشت را رها کردند تا جنازه جمع کنند چه کسانی هستند؟ واکسن را چه کسی باید وارد می‌کرد و چرا وارد نکرد؟

سعید نمکی، وزیر سابق بهداشت ایران ؛
در سازمان غذا و دارو با مافیای شکم گنده رو به رو بودیم

سعید نمکی، وزیر سابق بهداشت ایران در مراسم تکریم خود و استقبال از عین اللهی، وزیر بهداشت جدید این کشور گفت:

به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت مبنایی بر وداع با این نظام ندارم.

به گزارش اسپادانا خبر، با بیان این که عین اللهی بوی جبهه می دهد ادامه داد:

من واقعا دلم نمی‌خواست وزیر بهداشت شوم و به خداوند گفتم من را گرفتار وزارت بهداشت نکن. ما در سازمان غذا و دارو با مافیای شکم گنده و دهن باز رو به رو بودیم و این برای ما هزینه بسیاری برد تا این ریشه‌ها را در بیاوربم و یکی از جاهایی که می‌تواند حیثیت وزیر را مخدوش کند همین نقطه تاریکی است که متأسفانه سال‌ها توسط جریان‌های خاص مدیریت می‌شد. ترکش بسیاری تحمل کردیم تا توانستیم  واردات دارو را ٣٠ درصد کم و تولید داخل را ٩٢ درصد افزایش دهیم. در سال ٩٩ که سال کرونا بود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون یورو کمتر از سال آرام ٩٧ هزینه ارزی داشتیم و این هنر پاکدستان بود که به تولید داخل بها دادند. همان زمان ۶ ماه در سال فقط ۹۵۰ میلیارد تومان بیت‌المال رفته بود برای داروهایی که ۵ تا ۱۵ درصد تولید کننده داخل داشت آن هم با قیمت بالاتر که دوستان و عزیزانی از بیرون آورده بودند.

وی گغت:

کرونا به ما یاد داد که نگاهمان به بیرون نباشد که خبری نیست و سازمان عریض و طویل بهداشت جهانی و دیگران به ما کمکی نخواهند کرد. هواپیمایی که ماسک و گان خریده بودیم به کشور نرسید. هنوز بغض گلوی من را می گیرد که مدافعان سلامت ما در روزهای اول بی‌دفاع بودند و ساعت ٢ شب با من تماس گرفتند که آمریکایی ها و انگلیسی ها نگذاشتند هواپیما بیاید و خودمان در عرض ۵۵ روز از وارد کننده این تجهیزات به تولید کننده تبدیل شدیم. از همه آنهایی که ما را از بیرون کمک کردند و از مردم، رسانه‌ها، مقام معظم رهبری، روحانیون، مداحان و صدا و سیما گرچه برخی شبکه ها در روزهای آخر جوانمردانه عمل نکردند قدردانی می‌کنم. گرچه به مردم شریف خیلی کمکی نشد اما پای کار ایستادند.

وی افزود:

گلایه هم داریم از آنهایی که ما را تنها گذاشتند و جا خالی دادند و ما را سیبل کردند تا خود در سایه تماشاگر باشند و ما آنها را به خدا می‌سپاریم البته اکنون روزنگار کرونا را قلم می‌زنم تا مردم بدانند مرد و نامرد کیست و بفهمند مسئولیت وزارت بهداشت چه بود و مسئولیت دیگران که برایش خلق موج کردند چه بود. آنهایی که این که وزارت بهداشت را ته رودخانه رها کردند تا جنازه جمع کند چه کسانی هستند و بچه‌هایی که بال بال زدند که بودند و اصلا واکسن را چه کسی باید وارد می‌کرد؟ و چرا وارد نکرد؟ کجای دنیا وزیر بهداشت واکسن وارد می‌کند؟ از دکتر عین‌اللهی خواستم که او زیر بار این حرف نرود، کار وزارت بهداشت تلقیح واکسن است. شما باید طلبکار باشید و نه بدهکار.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان