آموزش ملی امر به معروف در سراسر ایران در حال برگزاری است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:33

آموزش ملی امر به معروف در سراسر ایران در حال برگزاری است

شماره: 15318
Aa Aa

سه هزار و ۸۰۰ نفر  از ۱۰ هزار نفری که در سراسر ایران در دوره‌های عمومی شرکت کرده‌اند در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد؛
آموزش ملی امر به معروف در سراسر ایران در حال برگزاری است

«سید علی خان‌محمدی» سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:

تصمیم راه‌اندازی رشته تحصیلی امر به معروف و نهی از منکر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه آزاد در تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد امر به معروف و موسسه بینش مطهر منعقد شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایلنا ادامه داد:

در حال حاضر حدود ۳۶ هزار هیئت علمی داریم و می‌توانیم از حضور این اساتید در حوزه تشکل‌های مردمی امر به معروف استفاده کرده و اعضای هیئت علمی به تشکل‌ها ورود پیدا کنند. تلاش می‌کنیم، آموزش‌های امر به معروف را به صورت آکادمیک و رشته‌های تخصصی پیش ببریم. محتوایی که قرار است برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بروز پیدا کند باید آموزش داده شود و حتی می‌توان در این خصوص در رشته‌های مختلف تخصصی نیز ورود کرد. بنابراین مقرر شد در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته امر به معروف داشته باشیم تا به صورت تخصصی افراد در این زمینه تحصیل کنند. این رشته نیز شامل یک بخش عمومی است که شامل مبانی امر به معروف در قرآن و روایات، احادیث، مباحث عقلی و نظرات علما در حوزه فقهی در خصوص امر معروف و نهی از منکر است. همچنین شامل یک بخش تخصصی است و آموزش داده می‌شود که به طور مثال افراد در حوزه بهداشت و درمان، محیط زیست و اقتصادی چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود و افراد می‌توانند ورود کرده و در این زمینه تحصیل کنند. به دنبال این هستیم که آموزش در حوزه امر به معروف را به صورت جدی ادامه داده و افراد در این زمینه تحصیل کرده و با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است افراد مدرک تحصیلی دریافت کنند. در همین راستا تفاهم نامه‌ای با حوزه علمیه نیز در حال انعقاد است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:

دوره عمومی شامل آموزش ملی امر به معروف است در سراسر کشور در حال برگزاری است و تا به امروز ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور در این دوره‌های عمومی شرکت کرده‌اند ما تلاش داریم این آموزش‌ها را به صورت آکادمیک در دانشگاه‌ها نیز ارائه دهیم حال اینکه در چه واحدهای دانشگاهی این رشته تدریس می‌شود نیاز به زمان دارد و هماهنگی‌هایی که در حال انجام است. حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر از افرادی که در دوره‌های عمومی آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر شرکت کرده‌اند در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند دکتری و ارشد در حال تحصیل هستند و حضور افراد تحصیل کرده در این سطح نیز قابل توجه است. ما تلاشمان این است که در تحصیلات تکمیلی امر به معروف و نهی از منکر صرفا رشته‌های معارفی حضور نداشته باشد و از همه رشته‌های تحصیلی در این رشته حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد امر به معروف گفت:

ما تعهدی برای استخدام این افراد نداریم اما در حوزه تربیت استاد، مربی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر که در ادارات داریم می‌توانیم از این افراد نیز استفاده کنیم در همین زمینه نیز اصلاحاتی در شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات صورت گرفته و می‌توانیم از گروه‌های مردمی نیز در این شوراها استفاده کنیم و افرادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تحصیل می‌کنند می‌توانند در اولویت قرار بگیرند. همچنین می‌توانیم به عنوان استاد از این افراد استفاده کنیم اما نمی‌توانم قولی بدهیم که این افراد را در جای خاصی استخدام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی افراد می‌توانند در دانشگاه در رشته امر به معروف تحصیل کنند؟ گفت:

در حوزه دانشگاهی هنوز زیرساخت‌های قطعی برای ثبت‌نام و… آماده نشده است. در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان