اجرای سند تحول آموزش و پرورش یک ضرورت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 17:19

اجرای سند تحول آموزش و پرورش یک ضرورت است

شماره: 17567
Aa Aa

آموزش و پرورش باید در حوزه های زیرساخت‌های آموزشی و نیروی انسانی متعهد و متخصص متحول شود| همه ابعاد قانون رتبه‌بندی مورد توجه است.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
اجرای سند تحول آموزش و پرورش  یک ضرورت است

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست با جمعی از فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت بر ضرورت حمایت عملی از فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان عزیز مورد توجه قرار دهد و به این وسیله در راستای ارتقای کیفیت آموزش در کشور گام بردارد. متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد غفلت شده است که این به نوعی ظلم در حق این قشر فرهیخته است.

رئیسی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند:

این سند از اسناد بالادستی است و دولت حتماً آن را به عنوان مهم‌ترین سند پیگیری و اجرایی خواهد کرد.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:

پیگیری وضعیت این صندوق از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان محترم است و ضرورت دارد مسئولان مربوطه با جدیت در این زمینه اقدام کنند و در راستای رفع نگرانی معلمان عزیز گام بردارند.
رئیسی با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه تعلیم و تربیت بر لزوم نظم‌بخشی به این سامانه‌ها تأکید کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست هر چه سریعتر این اقدام برای ساماندهی این عرصه را آغاز نماید.
او اظهار داشت:

ضرورت دارد تلاش کنیم استفاده بهتر و مناسبی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود داشته باشیم تا بهره‌وری افزایش یابد.
رئیسی با اشاره به اهمیت جذب نیروی انسانی کارآمد، جوان و انقلابی به بدنه آموزش و پرورش گفت:

امروز باید این دانشگاه هم در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و هم نیروی انسانی متعهد و متخصص متحول شود. امروز ضرورت دارد که شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور نقش‌آفرینی کند و با حضور نیروهای تحول‌خواه، نگاه نو و خلاقانه در آن حاکم شود. نیروهای باکفایت و متعهد فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که می‌توانند منشأ تحول در حوزه‌های مختلف باشند و ضرورت دارد از این ظرفیت استفاده شود.
او همچنین گفت:

دولت معتقد است که در همه حوزه‌ها باید بر مبنای عدالت رفتار شود و لازم است عدالت در جذب نیرو، عدالت در به‌کارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان مورد توجه قرار بگیرد. برای جذب نیروی متعهد به آموزش و پرورش باید بستری فراهم شود که در رقابت عادلانه بهترین‌ها جذب آموزش و پرورش شوند چرا که این حوزه جایگاه ویژه‌ای دارد و لازم است کسانی در آن فعال باشند که نگاه انسان‌ساز و تربیتی داشته باشند. همچنان که خداوند برای تربیت انسان‌ها بهترین مخلوقات خود را فرستادند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان