احتمال فوت ۶۰ هزار نفر در ایران بر اثر کرونا وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 22:17

احتمال فوت ۶۰ هزار نفر در ایران بر اثر کرونا وجود دارد

شماره: 10578
Aa Aa

دکتر قناعتی بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های صحیح برای اصلاح شرایط فعلی تاکید و گفته متاسفانه در ایران به شاخص "زمان" توجه نمی‌شود.

رییس اتاق فکر کرونای تهران اعلام کرد؛
احتمال فوت ۶۰ هزار نفر در ایران بر اثر کرونا وجود دارد

رییس اتاق فکر کرونای تهران اشکالات و نواقص مدیریت بحران کرونا در ایران را نتیجه برخی سوءتدبیرها دانست و گفت:

سیاست آزمون و خطا در بحران‌هایی همچون بحران کرونا کارساز و پاسخگو نیست و هشدار می‌دهم  که اگر از این به بعد درست برنامه ریزی نشود و مردم نیز همکاری نکنند، خطر بروز مرگ و میرهای بسیار بالا وجود دارد. به عبارت دیگر اگر تصمیمات صحیح و به موقع اتخاذ نشود، ممکن است بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در ایران به خاطر کرونا جان خود را از دست بدهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، دکتر قناعتی گفت:‌ تیم علمی و اتاق فکر ستاد کرونای تهران مرتبا مشاوره‌های لازم را به مجلس شورای اسلامی، ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی و سایر ارگان‌های مرتبط  ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های صحیح برای تعدیل و اصلاح شرایط فعلی اظهار کرد: مدیریت بحران و ارکان اصلی آن یعنی نیروی انسانی، منابع مالی، تجهیزات و زمان توسط اتاق فکر ستاد کرونا تحلیل شده و بر اساس این تحلیل بر مساله "زمان" به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در عملکرد مدیریت بحران تاکید شد. با این حال متاسفانه در کشور ما و برخی کشورهای مشابه آنگونه که باید به شاخص "زمان" توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه عدم تصمیم گیری به موقع و واکنش سریع کاپیتان کشتی و یا خلبان هواپیما در زمان‌های بحرانی منجر به بروز فاجعه‌های بزرگ انسانی می‌شود گفت:

متاسفانه در بحران کرونا آن‌گونه که باید به فاکتور زمان توجه نکردیم  و با تاخیر زمانی در شروع قرنطینه، حداقل ۳ تا ۴ هفته زمان طلایی را از دست دادیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان