انقلاب ما را انقلاب چادری ها می‌دانند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:52

انقلاب ما را انقلاب چادری ها می‌دانند

شماره: 22313
Aa Aa

ره آورد عواملی چون شکاف نسلی و تفاوت در ادبیات بین نسل ها، تحرکات رسانه ای، الگو شدن ستاره ها و سلبریتی هایی که به واقع شایستگی این جایگاه را نداشته اند، فردگرایی، لذت گرایی و مصرف گرایی هرزه پوشی است.

زهرا فخر روحانی، استاد حوزه علمیه خواهران؛
انقلاب ما را انقلاب چادری ها می‌دانند

زهرا فخر روحانی، استاد حوزه علمیه خواهران در برنامه «تلویزیون اینترنتی پاسخ» گفت:

در کشور ما بخش اعظم دختران را خانم های عفیف و پاکدامن تشکیل می دهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه نیوز، وی ادامه داد:

از آنجا که انقلاب ما را انقلاب چادری ها می‌دانند در نتیجه برنامه ها و توطئه های سازمان یافته ای علیه حجاب و عفاف زن ایرانی در حال طراحی و اجراست. عوامل مختلفی همچون شکاف نسلی و تفاوت در ادبیات بین نسل ها، تحرکات رسانه ای، الگو شدن ستاره ها و سلبریتی هایی که به واقع شایستگی این جایگاه را نداشته اند، فردگرایی، لذت گرایی و مصرف گرایی به این موضوع دامن زده و ره آورد همه این عوامل هرزه پوشی می باشد که جوامع مختلف بشری با آن مواجه شده است.

فخر روحانی اظهار کرد:

سکوت مجامع و نهادهای مجامع و نهادهای دینی و بی تفاوتی آن ها نسبت به تغییرات فرهنگی جامعه و یا واکنش های بعد از وقوع حوادث که همچون نوش دارو بعد از مرگ سهراب است، موجب شده تا ما حتی در شهرهای مذهبی نیز شاهد چهره ای تأسف بار و غم انگیز مواجه باشیم. سکوت طولانی مدت حاکم بر این نهادها موجب شده ما با نسلی مواجه شویم که دست کم ۱۰ سال است که تبلیغ های فرهنگی به صورت جدی در میان آن ها صورت نگرفته است.

او ادامه داد:

آموزش و پرورش واقعاً متکفل پرورش نسل نو بوده و می بایست رسانه ها و آموزش های رسمی و عمومی خروجی های نسل نو از اقشار و اقوام مختلف را به صورت همگانی به یک سمت منسجم و متعالی هدایت نمایند اما متأسفانه اتفاقی که در حال وقوع است فقط در عرصه آموزش بوده و ما شاهد این هدایت عمومی در عرصه پرورش نیستیم. وزارت آموزش و پرورش تنها نهاد آموزشی و تربیتی است که با تمام فرزندان کشور ما در ارتباط است و می بایست هم برای نیروهای خود برنامه داشته باشد و هم برای مخاطبینش که دانش آموزان هستند به صورت هدفمند مسئله آموزش و تربیت را دنبال کند.

او با ابراز مخالفت با گشت ارشاد به عنوان اولین راهکار مقابله با بدحجابی بیان داشت:
من معتقدم اصل گشت ارشاد و ورود نهادهای نظارتی به مقابله با انحراف های فرهنگی صحیح است اما اولین راهکار نبوده و شکل و مدل اجرایی آن می بایست مورد بحث و تأمل بیشتر قرار گیرد. وجود برخوردهای تقابلی و نظارت ها لازم است اما وقایعی که در ماه های گذشته به وقوع پیوست موجب شده تا جامعه در حال حاضر پذیرای این برخوردها نباشد.

فخر روحانی در پاسخ به اینکه آیا جریمه شدن افراد بی حجاب از نظر اسلام مورد تأیید است یا خیر افزود:

همه باب تعزیر که در فقه مورد بحث و تحقیق قرار می گیرد جریمه بوده و می بایست کارشناسان ذیربط در زمینه شکل و چگونگی جریمه افرادی که مرتکب خطاهای فرهنگی می شوند نظر دهند البته میزان اثرگذاری این جریمه ها بر روی شاکله شخصیتی و فهم مخاطبین آن ها باید از سوی نهادهای متولی فرهنگ سازی مورد تحقیق قرار گیرد.

او همچنین گفت:

افسارگسیختگی فضای مجازی که نوجوان ما در آن رهاست و همچنین افسارگسیختگی اقتصاد پوشاک ما که داعیه دار دعوت به برهنگی است می تواند از عوامل تأثیرگذار در ذهنیت نوجوانان در موضوع پوشش باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان