بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 10:04

بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود

شماره: 15124
Aa Aa

حدود ۲۰ درصد از پرونده‌های قضایی مربوط به مسائل خانوادگی است| برای تسریع مسائل قضایی از همه ظرفیت‌ها مانند پابند الکترونیک استفاده شود.

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه ایران؛
بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود

 محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تأکید بر همکاری و کمک همه جانبه به دولت سیزدهم گفت:

بازار باید از وضعیت نابسامان موجود خارج شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او با بیان این‌که محیط زیست با سلامت انسان‌ها سروکار دارد به دادستان کل نیز مأموریت داد مسائل مربوط به حوزه محیط زیست را در چارچوب حقوق عامه با جدیت پیگیری کند.

رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار برخورد با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، تبعیض، رانت‌خواری و سوء‌استفاده از موقعیت‌ها در همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی شد.

او بیان این‌که حدود ۲۰ درصد از پرونده‌های قضایی مربوط به مسائل مختلف خانوادگی است خاطر نشان کرد:

مسائل نظام خانواده را نمی‌توان صرفاً با روش‌ها و آیین دادرسی موجود با این هزینه‌های سنگین حل و فصل کرد. باید بررسی شود اگر پرونده قضایی برای یک مسئله خانوادگی تشکیل شد از چه مسیرهایی می‌توان با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن آن را حل و فصل کرد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه باید برای تسریع در حل مسائل قضایی از جمله مسائل مربوط به زندانیان از همه ظرفیت‌ها و امکانات مانند پابند الکترونیک استفاده شود بهره گرفتن از این ظرفیت‌ها را منوط به «تحمیل نکردن هزینه اضافی به مردم»، «کمک به ضعفا و رایگان کردن خدمات برای آنها» و همچنین «رعایت قانون» دانست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان