بانیان وضع موجود از ساختار دولت حذف می شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:01

بانیان وضع موجود از ساختار دولت حذف می شوند

شماره: 17493
Aa Aa

با تاکید رئیسی کسانی که کارایی لازم را ندارند نمی توانند با دولت همکاری کنند| ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را پرداخت می‌ کنیم.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران؛
بانیان وضع موجود از ساختار دولت حذف می شوند

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود گفت:

وزرای دولت بدون انقطاع در حال تعامل با نمایندگان هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

نگاه مشترک یافتن راهکار برای حل مشکلات مردم از جمله در زمینه گرانی است. 

وی درباره بحران کم‌آبی نیز گفت:

حل بحران کم آبی اولویت دولت است. طرح شیرین سازی انتقال آب دریا اصلی ترین طرح است، پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبولی هم داشته است. طرح اضطراری آب رسانی به استان اصفهان نیز با پیشرفت بالای ۹۵ درصد و در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصد همراه بوده است. طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد نیز پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه گمانه‌زنی‌هایی برای استیضاح برخی وزرا از سوی مجلس گفت:

نظارت حق طبیعی مجلس است. در حین تعامل دولت و مجلس اختلاف نظر کارشناسی هم امری طبیعی است. تمام وزرا به صورت جهادی در حال اجرای برنامه های خود هستند. برخی اقدامات نیازمند زمان بلندمدت تری برای به نتیجه رسیدن است. ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار دولت بوده و هست. اخیرا هم ارزیابی عملکرد وزرا هم به خودشان و هم به رییس جمهور داده شده است.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت ابقای مدیران دولت قبلی در ساختار اجرایی کشور اظهار کرد:

رئیس جمهور تاکید دارد بانیان وضع موجود نمی توانند حل کننده مشکلات باشند. کسانی که کارایی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی توانند با دولت همکاری داشته باشند. اخیرا دستوری از سوی رئیس جمهور به معاونت اجرایی صادر شد که کارگروهی برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده‌اند تشکیل شود.

او در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گفت:

 دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو صادر نکرده است. مشکلات صنعت خودرو ریشه ای است. افزایش تولید مورد تاکید دولت است. کاهش تعداد خودروهای در پارکینگ مانده یکی دیگر از برنامه های دولت در زمینه خودرو بوده است. همچنین گارانتی ها افزایش یافته است که این اقدامات از موارد ۸ بندی دستور رئیس جمهور برای صنعت خودرو است. ۱۸۰ هزار خودرو در پارکینگ دو خودروساز بود که امروز به زیر ۵۰ هزار تا کاهش یافته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت پروژه میانکاله نیز گفت:

در خصوص پروژه میانکاله فرمان رئیس جمهور بر زمین نماند. کلنگ زنی پروژه متوقف شده است و در دولت مردمی اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی دیگر در زمینه آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران گفت:

دولت اغماضی در جهت صیانت از حقوق مردم نخواهد داشت. منابع آزاد شده صرف تسویه بدهی‌های گذشته که به دولت به ارث رسیده است می‌شود. ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته در این دولت پرداخت می‌شود. همزمان میزان سرمایه گذاری عمرانی دولت نیز افزایش یافته از این منابع است و واردات کالا‌های اساسی هم از این منابع تامین می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه جامع همکاری ایران و چین اظهار کرد:

اجرای این ارتباطی با مذاکرات وین ندارد و نهاد‌های مختلف در حال مذاکره در این زمینه هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضوع حذف ارز ترجیحی دارو گفت

ارز ترجیحی دارو حذف نشده است. دلیل برخی مشکلات کمبود تخصیص در دولت قبل بود که در دولت مردمی با افزایش رو به رو شد. در ابتدای امسال یعنی در یک دوازدهم سال، یک میلیارد دلار برای دارو به وزارت بهداشت پرداخت شد. پیش بینی می‌شود در حوزه دارو امسال مشکلی نباشد. همگانی شدن بیمه یکی از برنامه‌های مهم دولت در ۱۴۰۱ است. در نیمه دوم ۱۴۰۰ کمبود‌های دارویی یک چهارم مدت زمان مشابه سال قبل از آن بود. در حوزه تورم نیز نرخ تورم دارو نسبت به نیمه دوم ۹۹ نصف شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد ایران در مذاکرات برجام هم گفت:

رویکرد ایران در خصوص مذاکرات ثابت بوده است. طرف ایرانی میز را ترک نکرده و ایران اهل برهم زدن میز مذاکرات نبوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان