با افرادی که عامدانه به دنبال رواج برهنگی هستند مقابله میکنیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 8:10

با افرادی که عامدانه به دنبال رواج برهنگی هستند مقابله میکنیم

شماره: 22171
Aa Aa

شعب ویژه‌ای برای کسانی که دست به تخریب امنیت روانی جامعه می‌زنند اختصاص داده شده که پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی می‌کنند.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری تهران؛
با افرادی که عامدانه به دنبال رواج برهنگی هستند مقابله میکنیم

علی القاصی، رئیس کل دادگستری تهران در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم مهم و خشن پایتخت اظهار کرد:

جامعه امروز نیازمند امنیت و آرامش خصوصا برای خانواده‌ها است تا در سایه این آرامش، اشتغال و تولید نیز رونق یابد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

تلاش دشمن برای افزایش فشار بر اقشار مختلف مردم و همزمان کار رسانه‌ای صورت گرفته زمینه نافرمانی اجتماعی در موضوعاتی مانند حجاب و تقابل اجتماعی در موضوعاتی مانند حقوق و دستمزد را میان مردم و حکومت ایجاد می‌کند و در این زمینه باید کاملا هوشیارانه اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ناهنجاری‌های اجتماعی و هرج و مرج را عامل سوء استفاده و تجری افراد سابقه دار برای ارتکاب مجدد به جرایم خشن‌تر از جمله سرقت به عنف و برهنگی عنوان کرد:

اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات فرهنگی و آموزشی را می‌طلبد اما با قانون گریزان و با افرادی که عامدانه بدنبال رواج برهنگی در کف خیابان هستند مقابله و از اینگونه سو رفتارها جلوگیری خواهد شد. سیاست قوه قضاییه در موضوع مقابله با بی حجابی اقدام بر اساس الزامات قانونی است اما در این جنگ ترکیبی شاهد تلاش برخی افراد و گروه‌ها در فضای مجازی هستیم تا اقدامات شاخص و مقابله سریع و بدون فوت وقت دستگاه قضایی و پلیس را با هنجار شکنان در هاله‌ای از ابهام قرار دهند تا ناهنجاری و بزه را خصوصا نزد جامعه هدف که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند عادی انگاری کنند. از روزمرگی در مسیر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی باید اجتناب کرد و با همکاری و هماهنگی بیشتر میان دستگاه قضایی و پلیس‌های تخصصی خصوصا در مجموعه پلیس آگاهی، فتا و امنیت باید هتاکی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد را با حضور مؤثر و اقدام به موقع و با تدبیر پاسخ لازم و قانونی داد.

رئیس کل دادگستری تهران اظهار کرد:

شعب ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر برای کسانی که دست به تخریب امنیت روانی جامعه می‌زنند اختصاص داده شده است که پرونده‌ها را بلافاصله و خارج از نوبت و کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان