با توزیع کالابرگ از گرانی جلوگیری می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 10:40

با توزیع کالابرگ از گرانی جلوگیری می کنیم

شماره: 23993
Aa Aa

او با اشاره به افزایش قیمت کالا‌های اساسی در جهان و تورم دو رقمی در برخی کشور‌های اروپایی گفته وضعیت تورمی در ایران کاهشی است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
با توزیع کالابرگ از گرانی جلوگیری می کنیم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر استانی به چهارمحال و بختیاری و در یک نشست خبری با اشاره به دغدغه‌مندی دولت نسبت به معیشت و سفره مردم گفت:

دولت در کنار تکمیل طرح‌ها و پروژ‌های عمرانی تلاش کرده است با اقداماتی نظیر کنترل نقدینگی رشد تورم را متوقف کند و آمار بانک مرکزی در این زمینه که کاهش رشد نقدینگی از ۳۲ درصد به ۲۶.۵ درصد را نشان می‌دهد موید همین مسئله است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی عدم کسری بودجه در دو سال گذشته را از دیگر اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم دانست و اظهار داشت:

در زمان آغاز به کار دولت ما با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی مواجه بودیم که توانستیم با تولید، ایجاد درآمد برای کشور وکنترل منابع و مصارف و نه استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول کسری بودجه را جبران کنیم.

رئیسی کنترل بانک‌ها و ایجاد انضباط مالی درنظام بانکی کشور را اقدام دکیر دولت در زمینه کنترل تورم عنوان کرد و افزود:

در حال حاضر ماه‌هایی را سپری می‌کنیم که وضعیت تورمی کاهشی است و تمام تلاش دولت این است که بتوانیم این مهار تورم را استمرار ببخشیم. ما مهار تورم را در نه در رکود بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم. آخرین آماری که رئیس بانک مرکزی در دولت اعلام کردند حاکی از این بود که شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که وضعیت رشد اقتصادی در بخش نفت، کشاورزی و صنعت وضعیت خوبی دارد که نسبت به قبل کاملا متفاوت شده که البته باید ثبات و پایداری پیدا کند. خوشبختانه دوسال گذشته را با رشد اقتصادی متوسط ۴ درصد پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم بتوانیم با کار و تلاش بیشتر امسال را نیز با رشد اقتصادی قابل توجهی سپری کنیم.

رئیسی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالا‌ها در کشور به افزایش قیمت کالا‌های اساسی در سطح منطقه و جهان و تجربه تورم دو رقمی در برخی کشور‌های اروپایی متاثر تحولات بین المللی گفت:

با توجه به اقدامات و تمهیدات انجام شده از جمله توزیع کالا برگ تلاش می‌کنیم از نوسانات قیمت کالا‌ها در سبد معیشتی مردم جلوگیری کنیم به نحوی که قیمت‌ها بدون نوسان برای مردم قابل پیش بینی باشد که به آرامش بازار و مردم کمک خواهد کرد.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره وجود مشکلاتی نظیر بیکاری و کمبود مسکن در استان برغم برخورداری از منابع و ظرفیت‌های بسیار خوب گفت:

در بخش واگذاری زمین نیز به استثنای برخی شهر‌های بزرگ که با مشکل زمین مواجه اند نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان اقدام کرده ایم و دولت طرح احداث مسکن و واگذاری زمین تا رسیدن به نقطه مطلوب را ادامه خواهد داد. 

رئیسی با بیان اینکه در دو سوم استان‌های کشور نرخ بیکاری تک رقمی شده است افزود:

دولت هم نسبت به مسکن هم نسبت به ازدواج وهم اشتغال حساسیت جدی دارد و یقین داریم با امید و انگیزه جوانان و کار و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان مشکلات مرتفع خواهد شد و زمینه ازدواج و اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود.

 

منبع| پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان