به صفر رساندن تورم۶۰ درصدی در کوتاه مدت نشدنی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:07

به صفر رساندن تورم۶۰ درصدی در کوتاه مدت نشدنی است

شماره: 16704
Aa Aa

او گفته دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزده است. در اوج مذاکرات با ثبات نرخ ارز رو به رو هستیم و دولت با جدیت در حال تامین حقوق مردم است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران؛
به صفر رساندن تورم۶۰ درصدی در کوتاه مدت نشدنی است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود اظهار کرد:

سود سهام عدالت بیش از ۲٫۵ برابر بیشترین میزان سودی است که تا حالا پرداخت شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

هر سهامدار سود ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی این رقم یک میلیون تومان برای هر یک نفر می شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در راستای هدف‌گذاری دولت برای تحقق رشد ۸ درصدی است گفت:

اینها بخشی از اقدامات دولت برای سرمایه گذاری مولد است که به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده می رسد. این پروژه ها ۲۱ هزار شغل و ۶۴ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می کنند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه محوریت فعالیت ها در دولت مردمی، مردم هستند و دولت تسهیل گر، حامی و نظارت کننده امور خواهد بود ادامه داد: 

طرح پیشرانان اقتصادی بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ اقتصاد ایران است. این پروژه ها برای همان مجموعه اقتصادی اجرا کننده، مولد و سودآور و تکمیل کننده زنجیره فعالیت آنها خواهند بود و از منظر ملی دارای اولویت و منفعت برای عموم نیز هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی طرح پیشرانان اقتصادی به حل مشکل تورم و بهبود سرمایه گذاری مولد منجر می‌شود اظهار کرد:

این امر نشان دهنده رویکرد دولت در خنثی سازی تحریم و توجه به ظرفیت های داخلی است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار برخی اخبار در زمینه رفع برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت:

هیچ تغییری در سیاست ایران ایجاد نشده است. توافق موقت اساسا در دستور کار نیست و اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد نخواهد داشت. توافق خوب با تضمین کافی ملاک عمل دولت در مذاکرات است.

او در پاسخ به پرسشی در زمینه اظهارت برخی نسبت به گره زدن اقتصاد مردم به مذاکره از سوی دولت نیز گفت:

نمیدانم چرا برخی مستمر اصرار دارند همه چیز را به خارج از کشور ارتباط دهند. دولت ایالت متحده بیش از یکسال است تغییر کرده است. دولت گذشته هشت ماه پایانی خود را در دولت جدید آمریکا گذراند اما شرایط فروش نفت و درآمدهای ارزی را دیدیم. اصرار بر نادیده گرفتن دستاوردهای مدیران خودمان نداشته باشیم. اگر جایی خوب عمل شد اعلام شود این آورده مثبت برای همه ایرانیان است. اظهر من الشمس است که دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزده است. در اوج مذاکرات با ثبات نرخ ارز رو به رو هستیم. دولت با جدیت در حال تامین حقوق مردم است اما سیاست‌ها را محدود به یک حوزه نمی کند. منابع ارزی در دسترس، نتیجه همان نگاه دولت است که تنها در انتظار لغو تحریم ها نیست. خنثی سازی تحریمها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده است اما اینکه انتظار داشته باشیم با تورم ۶۰ درصدی که در هنگام تحویل دولت رو به رو بودیم در کوتاه مدت به صفر برسد این کار نشدنی است. بیماری های زمینه ای اقتصاد همانند تورم نیازمند زمان است. ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می کنیم و برنامه ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها گفت:

دولت اهل شنیدن سریع حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق است. عادلانه‌کردن پرداخت‌ها و مزایای کارکنان یکی از همین مطالبات به‌حق است. رییس جمهور به سازمان اداری استخدامی دستور داده است که لایحه عادلانه کردن پرداخت‌ها را تنظیم کنند. تنظیم و نهایی کردن این لایحه با استفاده از نظرات کارشناسی به صورت شبانه‌روزی پیش می‌رود.

وی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان هم گفت:

علی رغم اینکه لایحه رتبه بندی معلمان بدون کار کارشناسی در روزهای آخرین دولت قبل ارائه شد اما دولت با متن لایحه دولت قبل موافقت کرد و بار مالی را پذیرفت. باید دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل به حق معلمان تدبیر خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان