جوانی جمعیت تکلیف شرعی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:42

جوانی جمعیت تکلیف شرعی است

شماره: 16943
Aa Aa

تنها موضوعی که دشمن به دست خود ما آن را اجرایی کرد کنترل جمعیت بود| در سالهای گذشته پیام "فرزند کمتر، زندگی بهتر" علاقه مردم به فرزندآوری را کاهش داد.

وزیر بهداشت در جلسه قرارگاه عملیاتی جوانی جمعیت؛
جوانی جمعیت تکلیف شرعی است

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد:

برخی امور تکلیف اداری نبوده و شرعی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از وبدا، او ادامه داد:

حضرت آقا بارها به این موضوع تاکید کرده اند و ما به این موضوع به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می کنیم، در پروژه های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم تر کرد تنها موضوعی که متأسفانه دشمن به دست خود ما آن را اجرایی کرد کنترل جمعیت بود. انتظار داریم فعالیت ها در این حوزه به صورت شبانه‌روزی و جهادی انجام شوند. باید بتوانیم در یک زمان کوتاه به اهداف خود دست پیدا کنیم. مهم ترین موضوع برای تحقق این امر، اقدامات فرهنگی است. خوشبختانه توان فرهنگی کشور بالا است و اگر بتوانیم از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم شد.

او گفت:

متأسفانه وزارت بهداشت در سالهای گذشته با پیامی که با عنوان "فرزند کمتر، زندگی بهتر" در شبکه و روستاها مطرح کرد باعث شد به مرور زمان علاقه مردم به فرزندآوری کاهش یابد.

او ادامه داد:

کمیته فرهنگی باید با انتشار فیلم، پوستر و بنرهای مختلف باید نکات مثبت در فرزندآوری را در مراکز درمانی سراسر کشور منتشر کرده و از ظرفیت های مختلفی همچون روحانیون و مراجع فرهنگی کشور در این حوزه استفاده کند. از هنرمندان و کارگردانان متعهد و رسانه ها هم خواهش می کنم که در این زمینه ورود کرده و فعالیت خود را آغاز کنند. صدا و سیما می تواند جهت دار به میدان آمده و مردم را در موضوع جوانی جمعیت تشویق کند چرا که آثار مثبتی بر مردم دارد؛ بدون کار فرهنگی هیچ اقدامی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت:

تلاش داریم در وضعیت فرزندآوری و جمعیت بیمه ها را فعال کنیم تا همه هزینه ها در دوران مراقبت های زایمان و زایمان را پرداخت کنند. این قول را به  مردم عزیر می‌دهم که اگر کسی بیمه نباشد تمامی خدمات مربوطه را بدون در نظر گرفتن وسع مالی به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. در سایر بیمه ها هم در شورای عالی بیمه مذاکره خواهیم کرد تا آنها هم بتوانند تسهیلات  لازم را در این رابطه ارائه دهند. در موضوع درمان هم با تعدادی از عزیزان مواجه هستیم که دچار نازایی هستند که براساس مصوبه شورای عالی بیمه تا ۹۰ درصد هزینه های نازایی را بیمه ها پرداخت خواهند کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان