ده استان ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 5:19

ده استان ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

شماره: 10260
Aa Aa

در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹در ایران شناسایی شده و ۱۱۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد؛
ده استان ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در این کشور افزود:

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۹۳۹ نفر مورد بستری و ۱۶۲۴ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۹ هزار و ۶۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۸۱۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان