روسیه و هند برای صادرات محصولات ایران ایجاد مانع کرده اند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403 - 10:44

روسیه و هند برای صادرات محصولات ایران ایجاد مانع کرده اند

شماره: 16660
Aa Aa

واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند تا اطلاع ثانوی ممنوع شود| هند واردات کیوی از ایران را به بهانه وجود عامل بیماری تعلیق کرده است.

نامه رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به رئیسی؛
روسیه و هند برای صادرات محصولات ایران ایجاد مانع کرده اند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از ابراهیم رئیسی خواست واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در نامه ای به رئیس جمهور در خواست کرد با اتخاذ سیاست اقدام متقابل و در واکنش به تعلیق صادرات کیوی به این کشور واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران نوشته است:
تولید کنندگان محصولات گلخانه ای، تولید کنندگان و صادر کنندگان سیب درختی و کیوی سنگ تمام گذاشتند و با تولید بیش از 45 میلیون تن میوه و سبزی مقدمات صادرات حداقل 5 میلیارد دلار را فراهم ساختند. متأسفانه به دلایل بعضا سیاسی و تحت فشار رقبای منطقه ای، کشورهای روسیه و هند که مشتریان محصولات گلخانه ای، کیوی و سیب درختی بوده اند موانعی را پیش روی صادرات ایجاد کردند که صادرات را دچار تزلزل کرده و نگرانی زیادی برای باغداران و گلخانه داران و صادرکنندگان ایجاد کرده اند. حال که با دیپلماسی سیاسی گره لغو ممنوعیت صادرات بازنشده تقاضا دارد با اتخاذ سیاست اقدام متقابل، واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند را تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده تا بتوانیم بازارهای جدیدی برای صادرات و واردات جایگزین هند کنیم.

پیش از این هند واردات کیوی از ایران را به بهانه وجود عامل بیماری تعلیق کرده است. ایران می گوید شپشک بوده و مشکل خاصی ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان