سرعت اینترنت در دولت سیزدهم افزایش یافته است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 10:33

سرعت اینترنت در دولت سیزدهم افزایش یافته است

شماره: 17770
Aa Aa

سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست و باید افزایش جدی داشته باشد| سرعت اینترنت همراه 15 درصد و اینترنت خانگی 10 درصد افزایش یافته است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات ایران؛
سرعت اینترنت در دولت سیزدهم افزایش یافته است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ادعا کرد در دولت جدید سرعت اینترنت تلفن همراه حدود 15 درصد و سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با خانه ملت، مراجع جهانی و سایت‌های معتبر در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت را قابل رجوع و استناد دانسته و ادامه داد:

البته سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست و باید افزایش جدی داشته باشد. هر ماه این مراجع سرعت اینترنت سیار و ثابت کشورها را اندازه‌گیری می‌کنند که بر اساس نتایج سایت "SpeedTest" زمانی که بنده وزارت‌خانه را تحویل گرفتم سرعت اینترنت تلفن همراه 21.8 مگابیت بر ثانیه بوده است و الان با حدود 15 درصد افزایش به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 9 مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است. این اعداد رضایت‌بخش نیستند. 

وی با تاکید بر اینکه سرعت‌های فعلی شایسته مردم ایران نیست گفت:

«به دلیل عقب ماندگی تاریخی این وضعیت ایجاد شده و حتما باید سرعت و کیفیت افزایش پیدا کند. یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پر سرعت و با کیفیت در سراسر کشور است.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان