فتنه ۸۸ تمام شد اما احتمال فتنه‌های دیگر وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 2:34

فتنه ۸۸ تمام شد اما احتمال فتنه‌های دیگر وجود دارد

شماره: 16224
Aa Aa

تشکیل کمیته صیانت آراء بدعتی ناپسند بود| گمان نکنیم پرونده فتنه بسته شده. باید با افزایش بصیرت و ولایت‌مداری خود پاسخگوی فتنه‌های بعدی باشیم.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، خطیب جمعه تبریز؛
فتنه ۸۸ تمام شد اما احتمال فتنه‌های دیگر وجود دارد

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، خطیب جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:

فتنه‌گران در سال ۸۸ با ساختارشکنی به اسلامیت و جمهوریت نظام هجمه وارد کردند و این موضوع باعث شد رفتار و ادبیات آمریکا در قبال ایران تغییر کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی گفت:

۴۰ روز مانده به برگزاری انتخابات کمیته صیانت آراء را تشکیل دادند که با این کار بدعتی ناپسند شکل گرفت.

او ساختارشکنی و القای یأس و تردیدهای ذهنی را یکی دیگر از اقدامات فتنه‌گران خواند و افزود:

افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود که در سایه فتنه از سوی دشمنان افزایش یافت. از جمله تبعات دیگر فتنه ۸۸ افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای بود. همچنین اوباما در نامه‌ای به رهبر انقلاب مداخله ایران بعنوان قدرت منطقه ای برای حل بحران خاورمیانه را خواستار شده بود اما حوادث بعد از انتخابات باعث شد آنها از در خواست خود عقب نشینی کنند. فتنه ۸۸ باعث شد افزایش امید دشمن به براندازی نظام شدت بگیرد به طوریکه دشمن امیدوار شد که می‌تواند نظام مقدس ما را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه بعد از فتنه ۸۸ رفتار آمریکا علیه ایران عوض شد و تحریم ها تشدید شد گفت:

پس از فتنه در ۸ مرداد لایحه تحریم فروش بنزین در سنای آمریکا تصویب و اروپایی ها در اعمال تحریم با آمریکا هماهنگ شدند. یکی از پیامدهای فتنه افزایش امید دشمن در براندازی نظام بود و مشارکت ۱۷ سفارتخانه خارجی در زمان فتنه در تهران علیه نظام نشان دهنده امید دشمن برای براندازی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ۹ دی سال ۱۳۸۸ نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی ایران اسلامی است. پیوند رهبری و مردم به حرکت های آشوب گران پایان داد و روز ۹ دی را بعنوان روز بصیرت مردم در تاریخ به ثبت رساند. بعد از ۹ دی نقش بی‌بدیل ولایت برای خنثی سازی توطئه دشمنان اثبات شد و پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب تقویت شد و اهمیت بصیرت و ولایتمداری آشکار شد اما توطئه تمام نشده و دشمن همیشه در پی ضربه زدن است و با وجود همه مشکلات، مردم از آرمان های انقلاب، امام و ولایت و شهدا دست نکشیده و نخواهند کشید. فتنه ۸۸ تمام شد ولی فتنه‌ها همچنان باقی است و گمان نکنیم پرونده فتنه بسته شده است، احتمال اینکه فتنه‌های دیگر باشد وجود دارد و باید با افزایش بصیرت و ولایت‌مداری خود پاسخگوی فتنه‌های بعدی باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان