فرزندان مسئولان به جای آمریکا، به روسیه و چین یا هند بروند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:42

فرزندان مسئولان به جای آمریکا، به روسیه و چین یا هند بروند

شماره: 17956
Aa Aa

حضور حدود ۴ هزار نفر از فرزندان مسئولین در خارج از ایران واقعیت دارد اما حضور آن ها در کشورهای غیرمتخاصم مانند روسیه، چین و یا هند اشکالی ندارد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی؛
فرزندان مسئولان به جای آمریکا، به روسیه و چین یا هند بروند

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی و نماینده رباط کریم گفت:

حضور حدود ۴ هزار نفر از فرزندان مسئولین در خارج از کشور واقعیت دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

از اول انقلاب بخش عظیمی از اینها در خارج از کشور هستند و ما هم اعتقادمان این است که حضور دارند. نباید فرزندان مسئولین در کشورهایی که متخاصم هستند حضور داشته باشند طبیعتاً از آنها سوء استفاده خواهد شد و درست نیست. بنابراین ما همواره گفتیم که حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور چیزی جز خسران برای انقلاب اسلامی نخواهد بود. به عنوان قوه مقننه با  طرح «قانونِ نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان با ضمانت اجرایی» به حضور فرزندان مسئولین در کشورهای متخاصم ورود می‌کنیم اما بیشتر شورای امنیت باید از نظر امنیتی آن را بررسی کند چرا که بسیاری از افرادی که آنجا رفتند کارشان مفید نبوده است به عنوان مثال بگوییم فقط برای تحصیلات رفته‌اند. به‌هرحال همان علم و دانش در ایران نیز وجود دارد لذا این قبیل سفرها خیلی مثبت ارزیابی نمی‌شوند.

نوروزی گفت:

البته کشورهای دیگری مانند روسیه، چین و یا هند هستند که با ما غیرمتخاصم هستند و اشکالی ندارد فرزندان مسئولین به آن کشورها بروند و تحصیل کنند اما حضور فرزندان ما در کشورهایی که در جنگ‌های جهانی و غیره با ایران درگیر بودند خطرآفرین است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان