مردم کالا برگ الکترونیکی دریافت می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 16:23

مردم کالا برگ الکترونیکی دریافت می‌کنند

شماره: 17015
Aa Aa

دولت قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی به انجام رسانده باشد.

حذف ارز ترجیحی با ۱۹۴ رای مثبت به تصویب مجلس رسید؛
مردم کالا برگ الکترونیکی دریافت می‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار حذف ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی را مشخص کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در بررسی بودجه ۱۴۰۱ در بخش هزینه ای با پیشنهاد الیاس نادران نماینده تهران جزء ۱ بند الحاقی ۱  تبصره ۱ را تصویب کردند.

در ادامه حذف ارز ۴۲۰۰ با ۱۹۴ رای مثبت و ۴۲ رای مخالف به تصویب مجلس رسید.

بر اساس این بند:

۱- به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو،تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد. چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت داده است تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، موضوع تأمین اقلام غذایی و کالاهای اساسی و اختصاص ارز لازم برای این بخش‌ها را پیگیری کند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان