ممنوعیت مشروب و حجاب موانع عمده سفر گردشگران به ایران هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:45

ممنوعیت مشروب و حجاب موانع عمده سفر گردشگران به ایران هستند

شماره: 17665
Aa Aa

دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی اما می گوید مشکل اصلی صنعت گردشگری ایران ضعف زیر ساخت‌ها و مدیریت امور است نه مهیا نبودن بساط ع.خ.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران عنوان کرد؛
ممنوعیت مشروب و حجاب موانع عمده سفر گردشگران به ایران هستند

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران گفت که ممنوعیت مصرف مشروب و بحث حجاب دو مانع عمده ی سفر روس ها و گردشگران این کشور به ایران هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در بخشی از مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو اظهار داشت:

برخلاف تایلند، امارات، ترکیه و سایر کشورها هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده اند هرچند که دیدنی های ایران بسیار زیاد است. ایران یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان و با تمدنی بسیار توسعه یافته است. اینجا دیدنی هایی وجود دارد. پاسارگاد، شیراز، اصفهان و سایر مناطق کشور ارزش دیدن دارند. من بارها و با صراحت به ایرانی ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است. این دو مانعی که ذکر کردم کاملاً جدی هستند. گردشگران ما در کشورهایی که در مورد آنها صحبت کردم با این مشکلات مواجه نیستند. امیدوارم گردشگران ما به کشورهای غیردوست سفر نکنند و در آنجا ارز خرج نکنند. من از شهروندان روسیه می‌خواهم که این کار را منحصراً در کشورهای دوست روسیه انجام دهند.

  •  

رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر و در پاسخ تلویحی به اظهارات سفیر روسیه در تهران نوشت:

جاذبه‌های اصلی گردشگری ایران «زیارت، فرهنگ، هنر، تاريخ و تمدن» و «گردشگری سلامت» است. مشکل اصلی صنعت گردشگری ما ضعف زیر ساخت‌ها و مدیریت امور است نه مهیا نبودن بساط ع.خ.»

  •  

سفارت روسیه در ایران نیز در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات سفیر مسکو در تهران در مصاحبه با یکی از رسانه های روسیه در مورد سفر گردشگران این کشور به ایران از سوی برخی از رسانه های فارسی زبان به صورت تحریف شده منتشر شده است.

در بخشی از متن بیانیه سفارت روسیه در ایران آمده است:

«با توجه به تحریف گفته های جناب آقای لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران توسط بخش فارسی بی بی سی و رادیو فردا در خصوص رعایت  پوشش اسلامی و ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران این سفارت موارد ذیل را اعلام می دارد.

گفته های سفیر روسیه در وهله اول خطاب به گردشگران روسی بود که قصد سفر به ایران را دارند و می بایست قوانین محلی را که ما بسیار به آنها احترام می گذاریم رعایت کنند. باعث تعجب است که رسانه های مذکور از انتشار دیگر گفته های جناب اقای لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در ارتباط با توسعه رو به رشد روابط روسیه و ایران منجمله همکاری در حوزه نظامی - فنی خودداری کردند.

در عین حال خاطرنشان می سازیم رسانه های "بی بی فارسی" و "رادیو فردا" که در برنامه های خود از حقوق بشر دفاع کرده و با پناهجویان اوکراینی که بی شک به حمایت و کمک نیاز دارند ابراز همدردی می کنند اما در حقیقت مشکلات اساسی ای که پناهجویان از افغانستان، عراق و سوریه با آنها روبرو هستند را نادیده می گیرند. تاکید می کنیم که پناهجویان از این کشورها بخاطر اقدامات تجاوزکارانه ایالات متحده امریکا و متحدان آنها در ناتو است که در چنین شرایط سخت زندگی قرار گرفته اند. این موضوع چیزی جز نمایش دورویی و نژادپرستی از سوی "بی بی سی فارسی" و "رادیو فردا" نیست که انسان ها را به درجه اول و دوم تقسیم می کنند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان