همه مسئولان موظف به دفاع از حجاب هستند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 23:20

همه مسئولان موظف به دفاع از حجاب هستند

شماره: 18644
Aa Aa

امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است. اگر امامت از جامعه برداشته شود حرکت تکاملی جامعه مختل و جامعه دچار پراکندگی می شود.

سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم عنوان کرد؛
همه مسئولان موظف به دفاع از حجاب هستند

سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، سعیدی با بیان این که خداوند می فرماید منافقان در صفوف مسلمانان جاسوسانی دارند که اخبار را به منافقان گزارش می دهند افزود:
خداوند در پایان این آیه می فرماید که خداوند از احوال منافقان که با فساد در جامعه مسلمانان ظلم می کنند آگاه است.

سعیدی با بیان اینکه عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است گفت:

امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است. حکومت در مبنای تشیع تفاوت های فراونی با حکومت در اندیشه های دیگر دارد و اطاعت از امام در ردیف اطاعت از خدا و رسول آمده است. امامت در اندیشه شیعه منصبی الهی و فراتر از گزینش و انتخاب مردم است و هرگز فردی از طریق انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد و یا انتخاب شورا به مقام امامت و عصمت نمی رسد و همانطور که پیامبر را خداوند تعیین کرد امام را هم خدا تعیین می کند. اگر امامت از جامعه برداشته شود حرکت تکاملی جامعه مختل می شود و جامعه دچار پراکندگی می شود همانطور که امام علی (ع) فرمودند رهبر مانند ریسمان محکم است که مهره های تسبیح را به هم متصل می کند و اگر این ریسمان از هم جدا شود مهره‌ها پراکنده می‌شوند و هر کدام به سمتی می افتند.

امام جمعه قم با بیان این که ۲۱ تیر روزی است که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهر شاد مشهد به خاک و خون کشیدند گفت:

شهدای آن روز برای حمایت از حجاب و عفاف به شهادت رسیدند و در این وسیله تدین، ولایت مداری و غیرت دینی خود را به اثبات رساندند. امروز که با عنایت خدا، امام زمان (عج)، رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، همراهی مردم و نثار خون شهدا ایران دارای نظامی مقتدر و بی نظیر شده است و بیش از ۴۰ سال ملت ما تهدیدها و تحریم‌های فراوان دشمنان را پشت سر گذاشتند، لازم است که همه اقشار مردم و مسئولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند و با دستور رئیس جمهور همه مسئولان موظف به رعایت این واجب الهی هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان