یک مسئله را بهانه می‌کنند و می‌خواهند ایران را به هم بریزند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:10

یک مسئله را بهانه می‌کنند و می‌خواهند ایران را به هم بریزند

شماره: 19689
Aa Aa

چنانچه کسی بخواهد با فعل و قول و فعالیت‌های مجازی خود بر تحریکات بیفزاید و اقداماتی بر ضدامنیت مردم داشته باشد باید پاسخگو باشد.

قاتلین، ضاربین و مسببین را شناسایی کنید؛
یک مسئله را بهانه می‌کنند و می‌خواهند ایران را به هم بریزند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در نشست شورای عالی این قوه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد:

فراجا با مجموعه‌ای از نیروهای جان برکف در زمره دستگاه‌هایی است که در طول شبانه‌روز بیشترین ارتباط را با مردم دارد و بیشترین مأموریت‌های فراجا از مرزها تا عمق کشور مأموریت‌هایی هستند که مرتبط با اقشار مختلف جامعه و در معرض دید مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه سنوات گذشته روبه ارتقاء و پیشرفت بوده است گفت:

فراجا از حیث جنبه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی با هدف ارائه خدمت به مردم و حفظ امنیت و آرامش آنها نیرو و دستگاهی ارتقاء یافته است. نیروهای فراجا در راستای حفظ و تحکیم امنیت و آرامش شهروندان مجاهدت‌های فراوانی می‌کنند و متحمل صدماتی نیز می‌شوند. این جان برکفان شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کشور کرده‌اند و از سویی دیگر از اعداء و دشمنان نیز شماتت‌هایی شنیده‌اند که این شماتت‌ها کوچکترین سستی و توقفی در مجاهدت آنها به‌وجود نیاورده است. مردم ایران اسلامی نیز قدردان مجاهدت‌های نیروهای فراجا هستند و بدیهی است فراجا باید کماکان بر نقاط قوت خود بیفزاید و چنانچه کمبودها و کاستی‌هایی نیز دارد در جهت رفع آنها اقدام کند.

او با تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای حافظ امنیت مردم در بخش‌های مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و نیروهای بسیجی طی اغتشاشات اخیر در مقابله با عناصر تروریست، تجزیه‌طلب، آشوبگر و عوامل بیگانه اظهار کرد:

این قول را می‌دهیم که تمام سعی خود را به کار خواهیم بست تا به پرونده‌های قاتلین، ضاربین و مسببین شهادت و مجروحیت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیجی اغتشاشات اخیر هر چه زودتر رسیدگی کنیم و آنها را متناسب با قانون و شرع به سزای اعمال‌شان برسانیم.

محسنی اژه‌ای «اعتراض» را امری پذیرفتنی دانست که در اصولی از قانون اساسی نیز بدان تصریح شده است:

ممکن است برخی با یک فعل یا تصمیم مخالف باشند. اِعمال مخالفت از جانب آنها امری پذیرفتنی است و در نظامات مدنی نیز به این امر صحه گذاشته شده است. در اسلام نیز تضارب آراء و افکار برای پرورش و افزایش استعدادها و دانش، مورد پذیرش است.

او با تفکیک اعتراض از آشوب‌افکنی و اغتشاش‌آفرینی گفت:

چنانچه یک اعتراض به آشوب، اغتشاش، غارت اموال عمومی و مردمی، آتش زدن ، تخریب، فحاشی و کشت‌وکشتار تبدیل شد بدیهی است که هیچ قوه عاقله‌ای و هیچ نظامی در دنیا آن را تحمل نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران نیز تهدید و تحدید امنیت مردم و ایجاد خوف و هراس در آنها، ترور کردن و همدستی با اجانب را تحمل نمی‌کند و با این قبیل مسائل برخورد جدی خواهد کرد.

او گفت:

دشمن این بار نیز همچون دفعات قبلی با آدرس غلط‌هایی که دریافت کرد دچار توهم گشت و بر آن شد تا با فراهم کردن تمهیدات و مقدماتی، امنیت و آرامش مردم ما را مخدوش کند. برخی افراد نیز به اشتباه همراهی کردند. از سویی دیگر برخی عناصر مزدور و منافق که در پشت نقاب‌ها بودند هم همراهی داشتند. علی‌ایحال دشمن بداند که این بار هم در برداشتی که از مردم و نظام ما داشته اشتباه کرده و مردم ما همچنان پشتیبان نظام و انقلاب و دین‌شان هستند و نهادها و دستگاه‌های مسئول از جمله قوه قضاییه و بخش‌های امنیتی و انتظامی نیز با این جریانات اخیر برخوردی مناسب و درخور خواهند داشت و بار دیگر دشمن رسوا می‌شود.   

او گفت:

نگاهی به اتفاقاتی که بعضاً اخیراً در نقاط مختلف دنیا از ناحیه رژیم‌های استکباری و اذناب آنها رخ داده، عمق ظلم و ستم و تعدّی این رژیم‌ها به حقوق انسان‌ها و حقوق زن‌ها را عیّان و آشکار می‌سازد. در همین همسایگی خودمان دانش‌آموزان را قتل‌عام کردند و مدعیان دروغین حقوق بشر، دم فروبستند اما همین مدعیان دروغین یک مسئله در ایران را بهانه می‌کنند و می‌خواهند کشور ما را به هم بریزند. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه از دشمن توقع و انتظاری جز دشمنی و توطئه‌چینی برای تهدید امنیت مردم ما نمی‌رود به آن دسته از افرادی در داخل که بخواهند با فعل و قول و از طریق صفحات مجازی خود بر تحریکات بیفزایند گوشزد کرد که با آشکار شدن صحنه و عیان شدن توطئه آمریکا و صهیونیست‌ها برای تهدید امنیت مردم ایران دیگر هیچ عذری از آنها پذیرفته نیست. امروز دیگر آشکار شده که شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها چگونه صحنه را هدایت می‌کنند و به تروریست‌ها برای تهدید امنیت مردم ایران آموزش و تجهیزات می‌دهند و آنها را به داخل کشور می‌فرستند لذا دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و چنانچه کسی بخواهد با فعل و قول و فعالیت‌های مجازی خود بر تحریکات بیفزاید و اقداماتی بر ضدامنیت مردم داشته باشد باید پاسخگو باشد و با چنین فردی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد. همه باید مواظب باشیم تا کوچکترین خدشه‌ای بر وحدت و یکپارچگی کشور و مردم وارد نشود.

او گفت:

پرونده افراد دستگیرشده در اغتشاشات اخیر به‌ویژه آن دسته از افرادی که مبادرت به آتش زدن اموال عمومی و مردمی کردند و در قتل و مجروح کردن افراد مباشرت و معاونت داشتند هرچه زودتر در دادسراها تکمیل گردد و به دادگاه ارسال شود. مقامات قضایی در محاکم و دادگاه‌های ذیربط نیز به محض وصول پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر سریعاً در راستای رسیدگی به آنها اقدام کنند.

او بر اعمال نهایت دقت و سرعت در تکمیل پرونده‌های ناظر بر افراد جان‌باخته اغتشاشات اخیر به صورت موردی و همچنین شناسایی قاتلین، ضاربین و مسببین جان‌باختن آنها نیز تاکید کرد.    

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان